Sista kvällen i Wimbledon, London, England, Storbritannien

Herregud.

 

Sista kvällen i London är nu nästan över.

 

Vad ska jag säga?

 

Jag kommer sakna allt det här så otroligt ofattbart jobbigt mycket! Detta är det mest underbara jag har varit med om! Jag hade inte en tanke på att jag skulle kunna hitta så fina människor här, människor som kommer vara vänner för livet. Och mina barn. Det kommer göra ont varje gång jag tänker på att jag inte kan träffa dom!

 

Torbjörn och Freyia har varit lediga idag och imorse följde vi Liv till Barnehagen, sista gången för min del. Nina "gick bredvid" mig och jag försöker pumpa henne med information om allt hon kan tänkas behöva veta! det var molnigt och vi gick raskt hem sedan.

 

Barnen var förtjänta av Wii resten av dagen och Nina och jag gick igenom saker som bara aupairer behöver veta och kunna! En stund efter lunch sken det upp och helt plötsligt hade 11 grader förvandlats till 21 grader!

 

Vi gick till parken och lirade lite fotboll, Torbjörn skröt med att han skulle vara jättebra eftersom han spelat fotboll i 5 år… haha. Den lilla pojken. Sedan gick vi till Barnehagen igen, min absolut sista gång uppför den där hemska backen. Liv hämtades och jag gav en kram hejdå till lärarna jag varit närmast Svenska Marina och Irländska Bernadette: ”You are a smashing girl Amanda!”. Jag kommer till och med sakna dem , för de har stöttat mig varje dag! Barnen och vi hade tagit med oss picknick och i brist på skugga satte vi oss mitt i backen på trottoaren under ett träd och började kalasa på allt gottigt jag packat ner! Efteråt gick vi och simmade trots att det inte var några simlektioner och här sa jag även hejdå till gymmet och den trevligaste tjejen som brukar vara i receptionen var äntligen där igen. Henne gillar jag. Eftersom det var min sista dag slapp vi betala för barnen! Det var en mysig badstund men sen var det lite sorgligt att säga hejdå till gymmet. Lokalen där jag spenderat så stor del av min lediga tid!

 

McDonalds var självklart nästa stopp och sedan gick vi hem. Barnen var trötta som bara den och blev soffpotatisar framför en film resten av kvällen ackompanjerat av popcorn, naturligtvis. Inget fredagsmys utan popcorn i familjen Tennebo!

 

Vid sju slutade vi och Nina och jag gjorde oss fina, det var varmt nog för långklänning, och gick ut för drinkar och öl. Mina sista i London! Alla rooftops var naturligtvis så överfulla att det inte gick att se slutet på balkongerna men vi fann några mysiga ställen i alla fall! Efter allt prat mellan himmel och jord och två dagar med Nina känns det säkert och bra att lämna över mina tre små änglar till henne! En brud med krut ifrån Köping!

 

Nu ska jag för sista gången somna i London. Imorgon åker jag hem. Lycka blandat med tårar-på-gång är vad som bubblar i min kropp just nu!

 

God natt alla trogna bloggläsare!

 

Puss /Buckhult!

 

 
 
Min lilla bokmal Freyia!

Nina och jag firar After Work med drinkar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0