Brick Lane, Flair och ännu en resa inplanerad

Gårdagen bestod av ett besök i östra London!
Vi, jag och Michaela så klart, träffade upp Jossan och Johanna Johnsson (!!) som var på besök vid Liverpool Street och sedan vandrade vi på Brick Lane. Det är alltid mysigt men var inget att hurra för. Bella mötte oss en snabbis och sedan for vi till Oxford Street för skojakt och Pasta på Vapiano!
 
På kvällen åkte jag Michaela och Veronica till Roadhouse och gick på flairtävling! Den var helt okej men vi var alla trötta och fnissiga så det blev lite fotografiattacker på varandra och sedan åkte vi hem i god tid. 
 
Dagen har bjudit på vattengympa där ledaren log och sa "Glömde du din baddräkt förra veckan?" Haha. Vilket jag hade gjort. Sedan har jag städat massa och försökt brainstorma fram idéer på vad jag kan köpa som hejdåpresent till barnen. Till Freyia ska jag köpa Hungerspelenböckerna men till de andra har jag inte en susning!
 
Liv hade playdate idag så jag slappa vandra upp för backen till norska skolan. Istället hämtade jag de andra två filurerna och vi pratade och åt köttbullar hela eftermiddagen. Jag fick åka med i bilen till Freyias gymnastik så att jag ska hitta dit med bussen de kommande veckorna, då Jeanne har praktik. 
Efter jobber köpte jag massa frukt och nötter, ja jag försöker vara nyttig. Pratade med mamma en stund i den mysiga parken och sedan har jag bokat tåg och bussbiljetter. 
PÅ SÖNDAG SKA VI TILL BRIGHTON!
 
 
Den mysiga parken 2 minuter från vårt hus
 
 
Jag har förstått att min släkt är nyfiken och undrar om jag längtar hem eftersom jag babblar så mycket om hur lång tid det är kvar. Jag kan säga som så att jag har lärt mig att uppskatta Buckhult och lugnet på ett helt annat sätt sedan jag flyttade; ett helt annat bättre sätt! Så det ska helt enkelt bli skönt att komma hem. Men jag tror att jag kommer sakna London så det gör ont.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0