Filmmys för hela slanten

Igår kväll skulle jag, Michaela och Veronica åkt och lyssnat på livemusik men pga av sjukdom och blåst och regn som stod som spö i backen slutade det med mig och Michaela tillsammans med massa onyttigheter framför en film (The Lucky One - Sevärd!!) i mitt rum. Regnet smattrade mot rutan, mörkret hade fallit och ljusen som är kvar sedan jul var tända. Mysigare än så får man leta efter. Det var en lugn och välbehövlig kväll på tu man hand med lilla Micken. Jag kommer sakna henne alldeles för mycket när hon flyttar hem på onsdag.
 
Myskväll i kaloriernas tecken!
(Jag snodde bilden av Michaela)
 

Idag stod ännu en heldag av jobb på agendan kl 7-21.30 med ett par timmars lunchrast mitt på. Barnen är jättemysiga när man är helt ensamma med dem. Men när jag vaknade upp var jag fullkomligt övertygad om att det var fredag. Besvikelsen som sedan uppstår när man inser att så icke är fallt är tuff. Jag lyckades i alla fall få iväg alla 3 till skolan i stormblåsten och termometern visade ynka 8grader- vinterkappaeväder! För två veckor sedan gick jag i short!! Växthuseffekten kommer göra så att fler och fler människor blir deprimerade, vi behöver sol och D-vitamin! En rolig sak som hände påvägen till Barnehagen var Livs utrop av lycka när hon trodde sig se sin mamma. Kallt som det var satt Liv inkurad i vagen under ett par filtar och en kvinna med brunt hår och träningskläder springer mot oss och Liv skriker lyckligt "MAMMA!" Men blir snabbt generad när hon inser att detta inte alls är Jeanne. Det tär verkligen på barnen när de inte har träffat sin mamma på 2 dygn. Tur att Jeanne är hemma imorgon och jag får vara ledig!
Min lediga tid bestod av gym och jäsning i köket framför Vänner. Ibland går det verkligen inte slita sig. Michaela kom förbi en snabbis och sedan var det back to work som gällde. 
 
Efter alla dagens aktiviteter och allt är de äntligen i säng. Liv låg och sjöng i en timme innan hon insåg hur trött hon var. Nu ligger hon utslagen i sängen och halvsnarkar med öppen mun!
 
Kvällens uppgift: Skypea med min saknade Ida!
 
Peace out.
/Buckhult
 
P.S
17 dagar kvar till hemflytten!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0