Dag 259 - Nu åker jag hem

Nu sitter jag här på Heathrow. Efter 259 dagar är det dax att lämna allt det här underbara. London kommer aldrig upplevas på samma sätt igen men åh vad jag ska komma tillbaka. 
 
Imorse vaknade jag tidigt och smet ner till köket för att säga hejdå till Jeanne innan hon åkte och jobbade. Då jag kom ner sa hon "Attans, jag som hade tänkt smita härifrån innan du kom ner- jag hatar avsked!" Men jag fick mig några kramar och fina lovord innan hon skickade upp mig för hon ville inte börja gråta!
 
Då jag kom upp till rummet igen säger Freyia "Kom du inte hem förrän nu??". Haha. Sedan kunde jag inte sova mer så istället vaknade Liv också till liv (jag hade inte planerat en ordvits där) och vi kröp ner i min säng och tittade på Alladin hela morgonen. Efter frukosten var det dax för packning och Freyia sa gång på gång hur mycket hon kommer sakna mig. Vi tittade igenom min dator efter bilder på barnen och jag skickade dessa på ett mail till henne: "Amanda, nu får du sluta skicka bilder, annars kommer jag sakna dig för mycket!". Hur gullig är inte denna tjej? Resten av förmiddagen år vi smälta malteasers och tog massa fina bilder med barnen! Torbjörn kramade mig gång på gång, framförallt min rumpa som han är besatt av och Liv sa för första gången "I love you Amanda"! Det gjorde ont i hjärtat när vi åkte från huset. Nummer 13 har varit mitt hem så länge nu. På något sätt kände jag mig ändå redo. Jag trodde det skulle vara svårare. Dock var jag ganska känslokall när jag flyttade hit också så det tar nog några dagar innan jag börjar sakna allt som har med London att göra!
 
Väl framme på Heathrow kramade jag Per hejdå. Alla barnen fick varsin lång kram och det gick smärtfritt. Sedan sa Per sånna fina ord till mig att jag nästan började gråta så jag vinkade farväl och vandrade raskt iväg. Påvägen kom en tår eller två. Vid bagage droppet checkade jag in mina 2 väskor och gitarr! Det kändes väldigt slutgiltigt när jag såg väskorna rulla iväg på rullbandet.
 
För någon timma sedan köpte jag mig en Marc Jacobs parfym Sommar Edition som jag tycker jag har gjort mig förtjänt av och nu sitter jag här och väntar på att Gaten ska öppna för planet som ska ta mig till Göteborg. Solen lyser lagom mycket och det är en parfekt dag att ta farväl av underbara, oslagbara London.
 
Bortsett från all saknad jag kommer få ustå ska det bli skönt att få komma hem och se så att allt och alla lever! Lillebror, mamma och pappa (och förhoppningsvis en kebabpizza från Nässjö) kommer vänta på mig på Landvetter vid nio-tiden ikväll!
 
Nu ska jag snart ta mitt pick och pack mot toaletterna en sista gång innan jag ska boarda planet!
 
Ta det lugnt alla älsklingar!
Jag ska försöka skriva ett slutligt inlägg till denna blogg under helgen!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0