28 dagar kvar i England

Den hemmagjorda (mycket goda om jag får säga det själv) potatissalladen står i kylen, väskan är packad och jag springer runt lite nervös och hoppas att jag inte glömt packa något inför vår Brightonresa imorgon!
 
Imorse knackade Jeanne på vid halv 10 (dvs min väckning) och jag kände med en gång när jag öppnade ögonen att jag mådde mycket bättre idag! Jag slappade någon timme fram till att ett toabesök var oundvikligt; när man är sjuk dricker man väldigt mycket vatten! En väldigt lugn dag där jag framåt tre-tiden släpade mig ut för att köpa lite gottigheter inför imorgon. Lagom då jag var klar kom Veronica och Michaela och förgyllde min dag. Vi pratade och taggade inför morgondagensresa innan det var tid för barnvakt.
 
Då jag svängde in på Caroline Road la jag märkte till de vackra vita blomsterfyllda träden som finns på vår gata. Medan jag står där och fotat som vilken annan turist som helst hör jag på avstånd "Jag såg Amanda! Jag lovar, jag såg Amanda!" och Freyia kommer springades runt hörnet. En liten "gotteritur" dvs godisshopping hade hon, Liv och Per-Ola varit ute på. Liv, lycklig som en lärka visade stolt upp sin färgglada klubba medan hon rullade förbi mig på sin scooter. Igår beställde jag hennes lilla födelsedagspresent (och alla andra hejdåpresent osv) som jag inte kommer kunna lämna själv eftersom jag är hemflyttad då, massa fina gummiband och satinband att dekorera hennes scooter med; för så gör alla barn här i London!
 
 
Jag åt fisk med familjen, äntligen börjar jag få tillbaka aptiten, och familjen Tennebo visade stort inresse för att komma hem och besöka oss i Sverige när de hörde om vår stora trädgård och allt som växer där!! Vore hur mysigt som helst om de kom till lilla Buckhult! Jag berättade om våra vinter-årliga strömavbrott och Freyia tappade nästan hakan. 
 
Barnen är nu i säng och jag hade nu bakat en liten överraskning till Vero och Micken imorgon (hoppas inte de läser detta blogginlägg innan vi åkt). Fixar-Amanda är i farten. 
 
Nu ska jag gotta ner mig framför lite serier och försöka ha ytterligare en Törnrosasömn innan Brighton! 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0