Vårregn och 3 dagar kvar

Hej bloggen,
 
det kommer jag bara kunna säga 3 gånger till; om jag nu bloggar varje resterande dag av min Londonvistelse.
 
Nu är det vårregn här som bara den - alla andra år har det tydligen varit sommar vid det här laget, men icke när lilla Buckhult är i London. Dagen har trots allt varit bra och lugn. Jag tog hand om Liv på morgonkvisten och hon var gulligare än någonsin. Jeanne hade igår funnit två (helt fungerande) heliumballonger från Disneyland, Paris, fastknutna vid en soptunna i Waterloo och tog med dem hem som en överraskning till Liv. Så dessa visade det lilla lockhåriga monstret självklart upp för mig imorse! Vi lyssnade på popmusik och diggade järnet. Min sista morgon ensam med henne och jag känner att jag verkligen kommer sakna henne. Hon är helt annorlunda, bättre annorlunda, när man är ensam med henne och hon inte behöver fajtas om uppmärksamhet med sina syskon.
 
Resten av dagen gymmade jag för näst sista gången och nu klarar jag 5km på 28min på crosstrainern- känns bra med en förbättring för en gångs skull! Jag kommer även sakna alla snygga personliga tränare som gymmet kryllar av. Jag kommer sakna en hel del som ni förstår.
 
Liv hade playdate hos Ingrid på eftermiddagen så istället flyttade jag ut ur mitt rum; städade som en galning: lämnade rummet i bättre skick än det var när jag kom; självklart eftersom jag är jag. Jag sydde även en hel del som Jeanne avskyr att ta sig an själv. Hade jag inte gjort det; hade det aldrig blivit gjort! Jag är fixaren.
 
Efter att Liv blivit hemskjutsad, badad och läst godnattsaga för kom Veronica förbi för vår sista kopp te tillsammans. Tursamt nog är båda lediga imorgon och vi ska lunch på The Slug! Då måste vi säga hejdå på riktigt. När hon skulle gå hem nu ikväll blev det två kramar. 
 
Just nu är Nina, den nya aupairen, påväg hit från  flygplatsen så när jag vaknar upp imorgon får jag träffa henne. Det ska bli spännande. För just nu är jag så trött att jag kämpar med att hålla ögonen öppna. Jag får hoppas att Liv inte snarkar här inne i natt!
Imorgon kommer även Torbjörn och Freyia hem: mina sötnosar!
 
Godnatt London.
Godnatt Sverige; snart ses vi igen!
 
 
 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0