Ledig Torsdag med sol

 
Solen är tillbaka om så bara för en dag så blev jag i alla fall väldigt glad!
Jag vaknade en minut innan klockan ringde kl 10.00 för idag var jag helt ledig! Att ställa klockan då låter kanske lite onödigt men jag skulle spendera hela dagen med Michaela och eftersom hon drar hem om 6 dagar måste jag "umgås-sönder" med henne tills dess. London-äventyret börjar verkligen ta slut nu...
 
Vi passade på att pressa i någon timme under solens strålar i parken innan vi gick hem och gjorde lyxlunch; bakad potatis, fetaoströra, vitlökssmör, ägg och mumsiga majskolvar. Majkolvar är underskattat, det är så utsökt gott att det knappt går att beskriva! Vi tände ljus, tog fram resterande glass (som Per hittade i frysen och frågade om jag ville byta mot en vinflaska- då är man sugen på glass) och myste sedan ner oss framför Livet är en Schlager, lite taggning inför lördag och Eurovision Song Contest! En underbart skön dag spenderad med världens bästa Michaela! 
 
Jag följde henne hem och fortsatte även till gymmet för ett hårt pass. Gymmet innehåller så mycket mer ungdomar så här på eftermiddagen! Efter träningspasset tog jag mig en simtur och var sedan redo att gå hem för en kväll framför datorn. Påvägen till gymmet hade jag dock hittat ett oystercard och när jag kom till automaten inser jag att det är £9.70 laddat på detta kort! Helt underbart! Sedan får man även 5 pund för kortet när man lämnar in det! Det kan jag verkligen behöva nu eftersom jag varit helt pank sedan i söndags.
 
Nåväl, när jag kom hem igen var Jeannes amerikanska vänner på besök. Definitivt de trevligaste amerikanarna jag någonsin träffat! Denna familj med en son på 11 år och en dotter på 14år har under 10 månader, på måndag, rest JORDEN RUNT! De berättade sådana otroliga historier som var helt makalösa! Percis innan de flög ut ur landet hade de fått besöka en inspelning av Cougar Town och träffa Courtney Cox! Jag är otroligt avundsjuk. Att ha varit på Skavlan och se Britt Ekland känns inte riktigt lika coolt längre...
 
Jag hade tänk spendera kvällen med att göra fotoalbumet men vi satt och pratade så länge att det inte riktigt finns tid för det. Imorgon jobbar jag 12 timmar från klockan 7 på morgonen så jag behöver min nattssömn. Liv är ledig och på morgonen ska vi på en 17-maj-frukost på norska skolan.
 
 
 
 
  Åh, vad jag kommer sakna Micken!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0