Avskedsmiddag och dans natten lång

Trots att det kan regna ibland kan man inte annat än älska London. En underbart vacker och mysig helg har stått på schemat!
 
Vid 12-tiden i lördags träffades  vi hemma hos Michaela, där Anna från Sverige var på besök. Bästa bruden jar har träffat på länge. Störtskön. Veronica, Micken, Anna och jag gick ut för att handla allt från morötter till grenadine till vit blockchoklad. Säg något som inte slängdes ner i våra korgar, som förövrigt är jätteosköna att bära i detta landet.  Efter några timmar hade Alexandra dykt upp och vi kände att vi vuxen-handlat klart inför eftermiddagen! I köket blev det sedan väldigt många kockar men tillskillnad från ordspråket blev middagen superb. Det var endast Michaela som brände sitt efterlängtade vitlöksbröd. Bättre lycka nästa gång Micken. 
 
Klänningar sattes på, plockmat åts och lyxbål dracks! Tillsammans med nostalgisk musik och vad som klarnade upp till eftermiddagssol dansade hela eftermiddagen iväg i ett nafs. Så mycket olika såser vi gjorde så var det snarare sås med potatis och kött än tvärt om men det är så det ska vara! I alla fall där jag kommer ifrån i Småland. Den vita chokladmoussen kunde till och med avnjutas på altanen där Baileysen kom till sin rätta och värmde gott i kroppen. För vinden var allt annat än kall. Vi hade en liten photoshoot (såklart) och när vi var så mätta att vi knappt kunde stå då begav vi oss till tåget och dansade sedan hela natten. Och jag menar verkligen hela natten, Från kl 21.00-03.00. Roadhouse bjöd på rockigt liveband i min smak och vi stötte även på några sköna killar som vi hade en väldigt udda konversaion med. Jag tror det slutade med att Michaela var Pigionwoman (wtf) och killarna visade upp sina moves i en bugg-omgång eller två. Trötta vi ut från nattbussen. Jag stod i trappan när chauffören bromsade och jag åkte rakt in i väggen (glasögonen är fortfarande hela) trots att det var en riktigt face-plant. Haha. Lite nattamat och Micken var sista stoppet och sedan gick jag hem till fågelkvittret och slängde mig i sängen för några timmars sömn.
 
I söndags blev det Primark, Camden och B@1 i Kings Cross för ännu mer onyttiga glassdrinkar. Vi passade även på att åka tåg från Platform 9 3/4 när vi ändå var där. Mitt sista besök på Camden inna jag far hem. Det kändes lite sorgligt. Alla mina vinylskivor som jag fyndat där, nu lär det dröja innan jag kan fynda igen!
 
Måndagen var min lediga dag och jag hade den veckoliga vattengympan, handlade det sista till familjens fotoalbum som jag ska tillverka och sedan peppade jag med Svts Inför Eurovison song contest innan lördagens final. För att ge ett utlåtande kan jag säga att Danmark och Sverige kommer hamna i topp!
På kvällen gick jag och Veronica på bio. Och inte vilken bio som helst! Detta var en förhandsvisning på The Two Faces of January som ska ha premiär i December. Våra mobilen beslagtogs och det var massa biljetter och saker som skulle fixas innan vi fick komma in och njuta av denna gratis film. Mycket bra skådespel men usel story. Bakom oss satt en man kommenterade att vi var från Sverige och Veronica blev minst sagt irriterad. En gratis film är alltid gott men ingen rulle att rekomendera.
 
Morgonen idag har bestått av jobb med barnen, körövning för Freyia och sedan fick jag vänta utanför gymmet i 15 min pga brandlarmsövning- för en gångsskull slappa jag stå ute i bikini!
 








Roadhouse och vår favoritbartender till vänster, Jason!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0