Dag 2

Lillkillens favoritfrågor är "Whats the worst thing you have ever done or eaten or seen or whatever?" och "What is the best thing you have ever seen or eaten or done?". Tur att jag är van vid Tilda och Ted så att jag är bra på att besvara dessa frågeställningar! 
 
Dagen har bestått av utforkning av Wimbledon. Inhandling av ett par asics joggingskor, mamman tränar inför ett Marathon och pappa har nu lurat i henne att jag också vill springa det! Vilket jag inte ska göra.
Sedan träffades Jessica och jag för en liten fika på ett litet mysigt hörncafé och jag har nu ätit min första creamcheese bagel i London! Denna tjej är helt underbar. Hon har jobbat som au-pair här sedan januari men ska troligtvis (tyvärr) hem snart. MEN inte förrän vi har besökt WarnerBros Harry Potter Studios!!
Hon visade mig en secondhand bokaffär där alla romaner i princip kostar 2,5pund! Helt galet. Jag lär spendera mycket tid i detta himmelrike.
Framåt kvällen deltog jag i den första familjemiddagen. Mamman är galet duktig i köket men självklart saknar jag mammas (och pappas) mat!
Imorgon blir första jobbdagen. Läskigt. Jag och den minsta tjejen ska spendera hela eftermiddagen själva:)
Dessa barn har aldrig hört talas om Astrid Lindgren därför ska jag inom en snar framtid besöka Wimbledons bibliotek och låna hem lite Ronja Rövardotter och Emil i Lönneberga och läsa för dem.
Godnatt Sverige nu ska jag titta på New Girl och sedan läsa min nyinköpta bok (självklart secondhand)!
 
 
Vilken film ligger på mitt rum när jag anländer? Pocahontas. Detta måste vara ödet. Min favorit Disneyfilm!  Den äldsta tjejen tycker att jag har samma hårfärg som Rapunzel i Trassel så de är nog riktiga Disneyfantaster. (och H.P)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0