Feber-ish

Idag var en tung dag. Jag har inte gjort någonting och ändå var det en av de jobbigaste dagarna. 
 
Efter en i princip sömnlös natt begav jag mig till gymmet på en introduktion av alla träningsmaskiner. Återvände hem och tog det lugnt med massa TV-serier. Vid halv 2 träffade jag en annan svensk aupair som också bor här i wimbledon. Elin från Göteborg. Hon tar också hand om norska barn, så våra barn går på samma skola! Vi snackade som bara den! Eftersom plikten kallade klockan 3 gick jag till skolan för att hämta upp T och F, för att sedan gå på Tennislektion. Under tiden satt Freyia och jag och läste i våra böcker som vilka nördar som helst...:) En timme senare gick vi hem för att välkomnas av en familjemiddag a la Lady & Lufsen! Jag hjälpte till med disken och sen pratade lite med Jeanne. Troligtvis och förhoppningsvis beror dagens ansträngning på att min feber håller på att äntligen lämna mig! NU ligger jag nerbäddad i sängen med ett stort glas juice på nattduksbordet och ett par timmar i kväll är jag ensam med barnen men de kommer sova, så det blir easypeasy! 
 
Väldigt ointressant inlägg idag, förlåt för det.
I helgen ska jag babysitta fredag och följa med Liv på barnkalas på lördag sen blir det förhoppningsvis livemusik och lite öl med goa tjejer! Kan behövas efter en vecka som denna.
 
 
Vid middagen fick jag veta att Freyia 8 år redan har börjat läsa franska! Och pappa Per nämnde att de ska åka till underbara Paris någongång efter jul! Han pratade om att de kunde sätta mig på DisneyWorld-uppdrag med barnen medan de tittade på Eiffeltorent. Jag antar att han skojade?!?! För om jag skulle följa med till Paris skulle de väl ha sagt något? Och om inte har jag säkert hela huset för mig själv, jippi!
 
 

 
Denna bilden var bara så fin.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0