Första jobbdagen

Dagen har gått förhållandevis smärtfri! För var jag ledig och gick då och öppnade ett engelskt bankkonto och sedan åkte jag inte lite snabbt till Oxford street, underbart sensommarväder!
 
 
Min huvuduppgift är att hämta barnen från skolan. De två största, killen och tjejen var med kompisar idag så därför var jag och lilltjejen ensamma hela eftermiddagen. Min mest nervösa stund var när jag skulle hämta henne alldeles själv, jag hade fått upp för den svinbranta 5minuter långa backen och när jag väl kom fram och svetten rann i pannan hade mitt oroande om att hon inte skulle känna igen mig, försvunnit. Alla fröknar som är norskar eftersom det är en norsk skola hälsade mig jättevälkommen. Lilltjejen kände igen mig, även om det gick lite trögt :)
 
 
Sedan hade vi en jättemysig eftermiddag men gitarrspelande, bokläsning, måla med vattenfärger och mat! Det verkar som att hon har accepterat mig, vilket känns riktigt skönt! När de andra barnen kom hem sprang pojken fram och kramade mig och mamman sa "that boy is all about the love, if you don´t get a hug out of him, you have done something wrong!", ergo, jag gjorde nog rätt! :) 
Han är supersöt och är alltid glad. hans rum är precis utanför badrummet och varje gång jag går dit hör jag ett litet "Hi!". Största tjejen har lovat att jag får låna hennes Harry Potter böcker! Fick just veta att jag är ledig hela helgen från fredag kl 19 och framåt, time to utforska London! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0