Från och med nu: Londonbo

Nu har jag flyttat! Jag är här, i Wimbledon! Än så länge har jag inte känslor att sätta ord på men de kommer väl... Presenterna var mycket uppskattade och lille Torbjorn pekade direkt på mig med sin Blåbärspolkagris och skrek "Expelliarmus"!
 
Solen skiner från klarblå himmel och jag har för första gången fått sitta i passagerarsätet på en vänsterstyrd bil, jag blev erbjuden att köra men men lite vett i skallen tackade jag självklart nej. barnen höll mig i handen direkt på flygplatsen vilket kändes jättestort, att de accepterade mig direkt. Tack vare en pratglad Göteborgare och hans 13 åriga dotter blev flygresan minst sagt underhållande och det visade sig att tjejen fyllde år och fick då gå in till piloterna.. men mig tog de minsann inte med!
 
 
 

Gitarren är på plats. Det brittiska nummret inprogramerat (men jag kommer aldrig kunna lära mig det utantill...) och nu väntar jag på att far och son ska iväg på fotboll och jag ska vara ensam med tjejerna men innan dess ska nog hela familjen och jag gå mot en av de fina gröna parkerna och de 3 små liven ska cykla!

 

XOXO / Buckhult in London

 
 


Kommentarer
wilma sundell

Hej Amanda!
Hoppas allt har gått bra på vägen dit. Förrutom Göteborgan.
Mång varma kramar

Svar: Allt är jättebra! Ska snart äta familjemiddag efter att ha utforskat Wimbledon ensam hela dagen. jag har träffat en annan svensk au-pair här som är underbar och har samma intressen som mig! :) Göteborgaren var inget problem, honom kunde jag tackla! haha. Kram!
Amanda Buckhult Sundell

2012-09-16 @ 18:02:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0