Health MOT

En riktigt lång sovmorgon med en fet frukost och Vänner på TV, amazing morning. Tydligen hade barnen varit högtjudda som sjuttsingen denna morgon, men själv sov jag som en sten. varje natt vaknar jag dock av att jag har tagit ur en öronpropp men hittar den inte och måste ta fram en ny. Men varje morgon när jag sedan vaknar ligger den tredje öronproppen på kudden i jämte mig, lite mindfuck, haha. Trots en ihärdig förkylning har jag klarat dagen bra och idag har jag faktiskt inte haft någon vidare hemlängtan!  På dagens agenda stod Health MOT på gymmet klockan 12.30. När jag kommer dit får jag träffa en rödhårig brud (med en miljon fräknar överallt) som heter Sally. En health MOT går ut på att man ska ta reda på hur nyttig och hur bra hälsa man har helt enkelt. Så jag fick ta ett stick i fingret för kolestrolvärde (vilket var mycket bra) & glukosvärde (vilket också var mycket bra), längd, vikt, mått lite här och där, blodtryck och hjärtslag/minut och massa frågor om de vardagliga vanorna med träning, mat, alkohol osv. Sedan räknar dom ut ett score från 1-100, ju närmare 100 du är desto bättre hälsa har du. jag får veta mitt score imorgon. Och om jag om tre månader har förbättrat detta score så får man en månad gratis på gymmet. (jag vet, detta är inte jätteintressant läsning :P)
 
Sen gick jag hem och kollade på Vänner igen.
I min underbara Batman tshirt. (som förövrigt var väldigt uppskattad av alla barn jag har stött på idag)
 
Liv hämtades på den norska skolan (upp för den gigatiskt och outhärdligt långa backen). Denna lilla tjejen kan skatta sig lycklig för hon får skjuts upp till skolan i bil varje morgon och hon får åka vagn ner för den med mig varje dag...Vi hämtade Freyia och gick sen till ett mysigt fik A&M med en mycket trevlig man i kassan. Jag hade med Freyias bok som hon läser just nu Harry Potter and the Deathly Hallows, hon blev alldeles till sig av lycka! Efter besöket var det ingen tvekan om att de hade haft chokladmuffins, det såg man på Livs tröja. Vi hämta Torbjörn från fotbollsträningen och gick hem och gjorde mat! Barnen hade sedan en stor tävling i Wii Boxning, de är sjukt duktiga på att underhålla sig själva! Sedan hällde jag upp ett bad , visst säger man "tap a bath" på engelska? För Jeanne hade aldrig hört det utrycket innan! :O Med lite babyolja i vattnet blev de lena som bara den. När jag slutade var de fortfarande i badkaret och Jeanne tog över!
 
Såhär ser det ut precis innan det stormar ut 100 barn samtidigt från mitten dörren, jag ska försöka publicera en bild på kaoset imorgon!
 
 
 
 
 
 
 
Jag tog en liten promenad för att blanda in lite syre i min förkylning som förhoppningsvis ska ta slut någon freakin gång. jag vandrade bort mot Wimbledon Theatre där Legally Blond the Musical spelas just nu var det 5 paprazzi-män utanför och tog kort på en snygg brud med skyhöga klackar och långt brunt hårsvall. Tyvärr såg jag inte henne framifrån för att avgöra vem det var, men troligtvis någon "betydelseful" celeb!
 
Nu ska jag titta på nyaste avsnittet av How I Met Your Mother!! :D
Sovgott!
 
Titta vem jag hittade i en skyltfönster i Wimbledon! Bill (sötnosen) Skarsgård
 


Kommentarer
Lisa

HEJHEJ/ TROGEN LÄSARE.
hahah :)

Svar: Hahahhaha! Åh, söta du!
Amanda Buckhult Sundell

2012-09-25 @ 22:49:13
URL: http://crackkarlsson.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0