Ledig dag

Idag var jag ledig till klockan fem så därför åkte jag till Notting Hill! Tyvärr träffade jag inte Alan Rickman där men Lilla Linn Hansson och David Larsson och jag lunchade på myiga Portobello! De hade tyvärr haft en hemsk hotel-reservation-missunderstanding men det har tillslut löst sig! Jag ska även passa på att skriva GRATTIS IGOR MIRKOVIC som tillslut fyller 19år idag! Återvänd till Wimbledon ordnade jag med mitt gym-medlemsskap! Så nu går jag på (ska börja...snart...när jag orkar och har tid) ett mycket fint (posh) gym mitt i wimbledon, som märkligt nog ligger över en jättefin bio!
 
Nu är jag hemma, pappa Per är på fotboll med sina norska polare och mamma Jeanne ska ut på restaurang vilken minut som helst. Min eftermiddag skulle börja med att laga mat men Jeanne älskar att göra detta själv så allt var redan klart när jag började! Freyia åkte på gymnastik och jag, Torbjörn och Liv vek pappers-flygplan och skrev meddelanden till varandra! Sen blev Liv mycket, mycket trött och gnällig och ledsen och gråtfärdig. Det slutade med att hon låg i soffan, med tummen i munnen, snuttefilten i handen och tittade på "Opsydaisy" vilket är ungefär som Tellitubbies! Sen när jag skulle lägga henne : "I want my mummy", bara för att hon hörde Jeanne i huset! En envis liten dam. Torbjörn läste för mig, han är bara 6 år och läser jättebra! Nu sitter jag i TV-rummet. Barnen, Freyia kom hem för en halvtimme sen, sover, Jeanne och hennes snygga kusin som just anlände är i köket och dricker en drink och Per kom just hem från fotboll så strax ska jag bege mig upp till mitt rum med en vattenfylld Snape-mugg! Jag antar att detta är slutet på min babysitting, de har itne riktigt förklarat det här för mig. Jag kan i alla fall
diskmskin-check,
tvättmasik-check
torktummlare-check
kaffe- inte check än...
spis-check
osv...
 
 Inte så roliga bilder änsålänge jag vet... Förhoppningsvis kommer de i helgen! Sara Ljungdahl ska nämligen bo i Wimbledon lördag-söndag!
 
Imorgon ska jag träffa en tjej som heter i Lisa, i Clapham, jag har aldrig varit där men det ska tydligen gå direkttåg! och imorgon kväll inga planer än så länge men vi får se...
 
Puss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0