London börjar arta sig

Jag har nu börjat komma in lite i familjens rutiner och det känns fortfarande mycket bra! Lilltjejen pussade mig hejdå imorse och blev själv förvånad och generad över hur framfurstig hon var och detta var första gången jag lämnade henne helt själv! Sonen i familjen är en mycket söt liten pojk och än har jag inte kunnat passera badrummet utan att höra ett litet försiktigt "Hi" från honom. Den äldsta tjejen, som fyller 8 år i November, vilket ska firas stort i samband med halloween (som är en väldigt big deal här, de kommer klä ut sig som bara den och mamman är jätte-engagerad i kostymerna), har börjat prata med mig mer och mer trots att hon är väldigt blyg. Hon är mycket smart för sin ålder och hon hör och lägger på minnet, varje konversation som jag har med föräldrarna. För några timmar sen vägrade hon sluta krama mig och det slutade med att hon gjorde en mycket välarbetat fläta i mitt hår ich sen tog vi massa kort med min kamera, vilket hon älskade! Vad är det med barn om kameror?
 
Denna eftermiddagen gjorde jag "the school run" - hämta barnen från skolan, tillsammans med mamman så att jag skulle se hur en helt vanlig dag såg ut. Imorgon ska jag hämta de två största helt själv. Hoppas jag hittar dom! För när alla barnen släpps ut samtidigt är det ganska svårt att hitta rätt bland alla små mini-skoluniformer- det är tur att jag är den längsta på hela skolgården så att de kan se mig, britter är verkligen korta! Mamman, ifall jag har glömt att nämna det är mycket duktig på att laga mat, jämför skolhämtningen med när man ska hämta sin resväska på flygplatsen, det är bara att kasta sig in i kaoset och leta tills man hittar rätt!
 
Imorgonbitti har jag SOVMORGON, vilket ska bli så otroligt skönt! På förmiddagen ska jag träffa Jessica och sedan börjar jag vid 2-3 tiden! En vanlig dag för mig innebär att sätta på en tvätt vid klockan 2 och sen hämta lilltjejen på den norska skolan "Barnahaagen" som ligger upp för Wimbledons längsta och brantaste backe och sedan hämta de andra två filurerna. Men imorgon är det två barn och en tennislektion som ska passas. Senare på kvällen ska jag åka och kolla in en kör! Och just det, jag håller på att förhandla fram ett gym-medlemskap på ett riktigt posh-privat gym som familjen använder! Så om ett tag, om jag tränar i härdigt, kanske jag kan ta mig upp för skolbacken utan att bli andfådd...
 
Kvällen spenderades genom att jag bläddrade igenom större delen av TVn internet-connection med Lovefilm.com och efter att ha valt mellan alla 2000< filmerna så tittade jag på Did you hear about the Morgans med Hugh Grant (en självklarhet när man befinner sig i London) och Sarah Jessica Parker, gullig film! :)
 
God natt!
 
Bilden ska egentligen visa utsikten man har från backen uppe vid den Norska skolan men jag inser nu att den inte riktigt gör sig rättvisa gentemot verkligheten! Väder-appen sa regn - detta är vad vi fick! :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0