Måndag 24.9

Förkyld som attan! Antar att jag har mig själv att skylla efter helgens bravader... I vanliga fall brukar jag vakna av att barnen springer runt och tjoar och leker men inte idag. Alla vet ju hur dåligt isolerade engelska hus är, och det är inte en bluff. Jag vaknar av ett bultande och skrapande oljud som på något sätt befinner sig inne i mitt rum. men ingen annan än jag är på mitt rum. Det visar sig att the handyman som har jobbat här en vecka inte är klar än. Och just imorse bestämde han sig för att riva mitt fönster (han lagade fönsterkarmen men med det oljudet kunde det lika väl varit ett rivningsobjekt) och med min feberlika förkylning var detta inte något uppskattat att vakna till. Tack mamma och pappa för att ni har skickat öronproppar<3 Jag gick upp, gjorde mig en fet frukost och slog för första gången på tvn i köket, när jag hade bläddrat igenom alla 10000+ kanalerna, alla disneychannel kanaler du kan tänka dig, hittar jag comedy central HD där de visar Vänner typ hela dagen, min favvo-kanal lättSnickaren ursäktade sig faktiskt för oljudet han förde, det ska han ha cred för :)
 
Vid 2 drog arbetsdagen igång. Tvätten gjordes. Liv hämtades och hon somnade påväg mot de äldre barnens skola, vilket jag mräker nu medan jag skriver detta inte var så bra, för nu har hon lite problem med kvällssömnen...:P Torbjörn och hans kompis Stefan var nästa stopp och jag säger bara, herregud var mycket energi småpojkar har! Och inte kan de gå förbi en vattenpöl utan av att frestas att testa om skorna är vattentäta. De var inte vattentäta. Freyia hjälpte mig att samla ihop hela gänget och vi gick hem och jag rostade waffles (tjocka våfflor) åt dem. Detta bara för att bananerna inte var mogna än, annars hade jag gjort en nyttig fruktsallad. Det får bli imorgon. Dessa barnen är väldigt bra, för de underhåller varandra så jag behöver inte vara med och leka, utan jag får sköta vuxensakerna istället, vilket jag uppskattar! Middagen gjordes och Stefan satt och påstod att han var den verkliga Anakini StarWars och pojkarna testade mitt tålamod ett antal gånger, det är tur att jag har Freyia på min sida. Hon älskar mig sedan hon fick alla Harry Potter filmer från min dator!
 
På kvällen tog jag mig en skön promenad (i alldeles för tunna kläder), pratade med mamma, pappa & abbe som verkar ha det bra och sedan aktiverade jag mitt brittiska bankkort på Lloyds TBS bank. Account balance: £0.00. Kändes underbart. När jag får min Sverigelön på torsdag ska den över på mitt brittkonto. Babysitta på onsdag och fredag sen har jag helg och jag ska träffa massa goa tjejer och förhoppningsvis många söta brittiska pojkar!
Puss!
 
Månen lyser även i London!
 
Glömde lägga upp denna mysbild på Mamma Mia!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0