Min första riktiga helg i London

I fredags träffade jag en annan aupairtjej som heter Lisa, supergo! Hon har varit här ett bra tag och nu bor hon i lägenhet i stället för med aupairfamiljen. Vi tog oss en liten shoppingtur och pratade som bara den! På eftermiddagen hämtade jag Liv, lite mellanmål, lite lek och sen tog jag med henne till simhallen (dvs privatgymmet mitt i Wimbledon som har en pool) där hon skulle simma med sin mamma medan syskonen hade simskola. Sen fick jag ledigt och helg från sisådär klockan 4!
 
På kvällen tog jag mig in mot underbara Leicester Square för att träffa Maja och hennes rumskamrat som också är svensk och de pluggar tillsammans. Johanna, som hon hette var mycket trevlig och hon hade tagit jägerexamen och gått natur på gymnasiet precis som jag. En mysig pub och ett glas vin senare hade jag lyckats locka fram massa 40åriga män som ville prata med oss, jag måste utstråla en riktigt konstig aura. För att bli av med dessa fick vi gå vidare och då mötte vi Christina som hade festblåsan på! Två av de svenska killarna från onsdagsmötet skulle också möta oss och när de efter mycket om och men tog sig fram till oss fortsatte vi vidare till en annan mysig pub. Där stötte vi på två riktigt trevliga norrmän! Eftersom timmen började bli sen för min del drog jag mig mot nattbussen när krogen stängde klockan halv ett. (Leicester Square ligger otroligt långt ifrån Wimbledon) Att jämföra med Nässjö är det inte ens sent men min nattbuss hem tog mer än en timme så jag var inte hemma förrän klockan 2. Det var första gången jag kom hem till huset och det kändes som en fristad och en säker plats. Mysig kväll med nya bekantskaper.
 
Lördagen mötte jag Sara Ljungdahl från Nässjö inne i stan och vi gick direkt och köpte oss ett par sistaminuter-Mamma Mia!-biljetter till föreställning klockan 3. Portobello Road Market blev nästa stopp och klockan var redan halv ett så det blev en snabb marknadsdag. Lite lagom shopping :) Tiden gick som bara den och vårt mål var att åka tillbaka klockan två så att vi skulle hinna till musikalen och lilla Amanda Sundell, trogen som hon är lokaltrafiken väljer en buss och åker iväg. Vårt. Största. Misstag. Bussturen gick över Oxford street och där var det stopp. Klockan tickade på. Pulsen ökade och panik började spridas i kroppen. Klockan blev 3 och vi var inte ens i närheten av musikalen. Klockan 3.23 kutar vi in på musikalen och får hjälp fram till våra platser som är på rad 3 på BALKONGEN så vi såg inte skådespelarnas ansikten så värst mycket. Trots att vi missade början (på något konstigt sätt hade vi bara missat Honey Honey och MoneyMoneyMoney) var det en mycket fin, utmärkt och välsjungen föreställning med mycket komik. Killande som sprang runt i speedos och dykarutrustning och gjorde ett dansnummer till Lay Alll Your Love On Me var inte att leka med! Vi åt sedan Pizza med pesto och salami, Gott! På flera ställen är tunnelbanan omledd pågrund av alla möjliga anledningar så efter en låång tid tog vi oss tillslut fram till Chalk Farm som ligger i Norra Camden. Här bor Christina i ett sjukt lyxigt place. Hennes aupair rum var en egen källarlägenhet med eget nyrenoverat kök med en gigantisk köksö. Vi drack vin i Kosta Boda glas och åt Doritos chips. Hennes polare Josefin från Malmö (också aupair genom samma organisation som jag) dök upp och den enda killen som är aupair med oss, Felix kom också. Vi myste med musik, tända ljus och trevligt sällskap. En kille från fredagen tog med sig två polare, en svensk och en londonbo som har bott i sverige i 8år men inte lärt sig svenska (?!?!). Förfesten varade i flera timmar och tillslut säger de "Nu ska vi ut i Camden". Klockan var 1. Sara och jag tackade för oss och åkte hem. Nattbussen tog ännu längre tid denna gången eftersom vi åkte ända från Camden. Klockan Tre klev vi in på "lucky number 13" som Jeanne kallar det och somnade ganska fort med öronproppar i öronen. 
 
I morse åkte Sara tillbaka till Brighton och jag tog mig en simtur i gymmets pool. Där nere har de gäster och om någon timme ska jag gå ner och äta av maten som luktar ljuvligt. jag blev inbjuden till att sitta med men i och med min sömnbrist och lite andra faktorer är jag så trött som jag bara kan bli. Jag somnade till Harry Potter innan. Valde en annan film men somnade då med. Denna veckan kommer bli tuff. Jag ska jobba mycket. Och vara barnvakt onsdag och lördag. Hoppas jag hinner träffa lite nya människor i veckan ändå, för det är ganska ensamt att bo i London när ens sociala nätverk inte är det största. Jag saknar er och Sverige!
 
Vi ses till Jul!
 
Puss
 
Påväg att hämtas upp Sara fann jag denna söta lilla nunna med ett korsord i handen. Haha.
 
I Covent Garden efter Mamma Mia! hittade vi denna street-performer-trollkarlen och det var sjukt kul att se och höra på! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0