Solig dag i London

Idag letade sig solens strålar fram och det blev en riktigt fin dag! Jag träffade Julia som anlände i princip samtidigt som mig till London för att jobba som au-pair. En rolig tjej med världens finaste Håkan Hellström tatuering! Det var skönt att träffa någon med samma inställning till hemlängtan. För hemlängtan har hemsökt mig ihärdigt den senaste veckan och idag har jag nästan brytit ihop några gånger. Sedan fem minuter senare mår man fint och sen upp och ner, upp och ner. Det är väldigt frustrerande att inte veta när känslorna kommer bubbla över. Solen hjälper i alla fall till att motverka överbubblandet...
 
En hyfsat lugn jobbdag med lilla Liv som somnade i vagnen i solljuset och sen hämtade jag de andra två filurerna och en jättesöt och trevlig asiatisk tjej som är Freyias bästa vän, de tränar nämligen gymnastik tillsammans på torsdagskvällar! Mamman och jag planerade nästa veckas matsedel och den innehåller bland annat Flygande Jakob, Tazatziki och my favorite TACOS
 
Sen pratade jag med mamma i telefon med pappas vanliga mumlande i bakgrunden (antingen tror han att jag hör exakt vad han säger eller så fattar han inte att han hörs i luren!), det var välbehövligt! Den 18 december återvänder jag till Buckhult! Nässjö, se upp på juldagen på Högland!
 
Imorgon ska jag chilla fram till kl 2 och sen hämta alla kidsen och gå och simma med dem, jag hoppas jag får med alla levande till Burger King och vidare hem!
 
Det blir barnkalas på lördag och sen masssssa fest i Camden med fina brudar!
 
Denna bild är från helgen när Ljungdahl var här, jag borde titta på denna bild varje gång jag är nedstämd. Kan man se gladare ut? ;) Det här är Christinas magnifika lägenhetsrum och kök hon har hos sin aupairfamilj och jag kan meddela att vi andra inte bor så posh, i alla fall inte jag! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0