Speeddating

Dag nummer 4 i London har levererat hemlängtan och många nya bekantskaper!
 
Den började med en underbar sovmorgon vilket jag verkligen behövde. Jag mötte Jessica och hennes brittiska aupair vän samt en f.d London aupair från Tyskland. Mycket trevlig tjejer och den brittiska tjejen pratade naturligtvis vääldigt fort. De beställde varsin full english breakfast med bönor och bacon och champinjoner och potatisbullar och massa shiet, själv nöjde jag mig med en sandwich med tanke på hur "full english breakfast" smakade på mammas och mitt hotell när vi var i London för några veckor sedan... Det blev sedan en lätt shoppingtur i Wimbledons lilla köpcenter som är ungefär i storlek med A6, kanske något mindre, fast det är uppdelat i två plan.
 
Sedan gick jag hem. Hade hemlängtan
 
Jobbdagen (vilken var väldigt kort idag) började med att jag skulle hämta Torbjörn och Freyia från skolan. Det var verkligen som att hämta ett bagage på flygplatsen. krävande, men det gick utmärkt! Jag tog min rosa klänning bara för att synas ordentligt då det var första gången jag hämtade dem helt själv! Tennislektionen för T. blev nästa stopp och sen gick jag och Freyia hem. Jag har märkt att de inte förstår när jag säger "äta" eftersom det tydligen heter "spise" på norska, så vi får väl se vad jag säger när jag kommer hem över jul...
Jag lärde mig göra French Toast och deras specialrecept består av ägg, apelsinjuice och kanel och sedan doppas då "torra" brödskivor i detta för att sedan stekas. De tyckte det var supergott, mycket därför att det blev färska jordgubbar till! 
 
Vid klockan halv 7 begav jag mig mot undergrounden och åkte till Edgware road som ligger tvärs över hela staden från mig så hela resan tog 45 minuter. Där gick jag till Swedish Church (Svenska kyrkan) för de skulle ha möte på Café Svensson. Här möttes jag av ett 60tal glada svenska ungdomar! Efter några minuter träffade jag en tjej vid namn Maja som kommit hit för att plugga och det visar sig att hon är från Hamburgsund där jag har firat midsommar flera gånger med Linn! :) Sedan ropade prästen ut att det varspeeddating dax och sen skulle alla över på den svenska puben mitt emot för en öl! Så här träffade jag många människor! Väldigt många har flyttat hit, bor på hostel och söker jobb och lägenhet! Många trevliga söta pojkar var där och jag lärde även känna en tjej som heter Christina, från malmö, som också är här med Swedish Connection och kom hit för 2 veckor sedan. Tyvärr bor hon närmare Camden och det är väldigt långt här i från, så långt ifrån varandra man kan komma i princip! Men en mycket go tjej! En oerhört välbehövd och lyckad kväll! Ölen på puben var god och en mycket charmig svensk bartender serverade mig denna! Sedan kunde man gå ner för en trappa och sätta sig i trädgården på baksidan, mycket mysigt!
P.S
Maja har varit på Warner Bros Studios and The Making of Harry Potter; jag är såå avundsjuk! Snart! Snart!'
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0