Ett barn täckt av glass och tandpetare över hela köket

Jag vill inte skryta men VI HAR FANTASTISKT UNDERBART VÄDER I LONDON JUST NU! Sånna där obeskrvligt varma helger som brukar inträffa i Sverige i slutet av Maj, sånna dagar har vi nu haft i Wimbledon hela veckan! Man blir lycklig av solens D-vitaminer som kommer "flygande". 
 
Igår så var det inte riktigt lika varmt så jag begav mig iväg på en lektion med vattengympa. Min gayman har som sagt slutat och nu var det en ny yngre tjejer som jag vet av tidigare erfarenhet att jag inte gillar, för hon ger inga utmaningen. Men hennes musik var underbar. 60'tal rakt igenom och både tanterna och jag njöt.
På eftermiddagen stekte jag i solstolen och Jeanne var riktigt avundsjuk "You troll Amanda!!", bara för att hon hade massa jobb att ta itu med. Vissa (ledtråd:jag) har det bra.
 
Barnen hämtades när jobbet satte igång och vi gick till tennisen där vi hade Kempe-Stor picknick tills allas lycka. Efteråt, väl hemma, hörde jag Freyia öva lite gitarr, och sedan var det snabba ryck med mat innan miss F skulle iväg på sin gymnastik.
 
Vid halv 8 sprang jag ut genom dörren och mötte upp Michaela och Veronica för en tubresa till Balham. Johanna anslöt sig till gruppen precis när dropparna började falla från skyn och vi hade en mysig, sista kväll med Johanna, inklusive hennes första och sista fish and chips i London och Livemusik! En kille som var söt men såg alldeles för töntig ut skön vackrare än något jag hört på länge. Spelningen höll på längre än vanligt och ett bra tag efter elva tog vi ett sentimentalt (för min del) farväl av Johanna som nu i skrivande stund borde ha landat i Sverige igen. En tjej jag kommer sakna mycket, tur att jag flyttar norrut efter sommaren, till hennes stad. 
 

Den här dumma iphonen är inte lika bra på att ta bilder som min Samsung var;/
Killen med guldstrupe, i alla fall.
 
 
Idag var det STRÅLANDE sol igen, svettigaste dagen kan jag till och med erkänna. Det gymmades. Jag åt av Jeannes goda och starka sallad, som hon smsade mig om igår "Wow I have to brag- I just ,ade a crazy sallad!! Leftovers in the fridge. Please help yourself", denna kvinna alltså. Haha. Sedan stektes ryggen en stund i solskenet. 
Torsdagen är enda dagen utan aktiviteter, vilket alla barnen tyckte var skönt. Under middagslagningen behövde jag en ynka tandpetare för att känna om potatisen var klar. Istället får jag alla tandpetare i burken. Utspridda över kökets golv. Jippi. Bara sisådär 150stycken.. Efter maten gick vi till parken och köpte glass. Livs rinnande twister fick jag hjälpa till att slicka på och jag kan väl säga som så att jag tror jag fick i mig mer än hennes glass, troligtvis 1dl saliv/slem också. Jag är en riktig morsa. Trots min hjälp var naturligtvis hela klänningen och hennes ansikte full av smält isglass. Barnen blev höga på sockret och sprang runt och jagade fåglar i 60minuter. Då vi skulle återvända hem hade de samlat på sig ca 20 träpinnar - också kallat Trollstavar! Deras plan är att leka trollstavsaffär. Barn har FANTASI så det räcker och blir över.
 
Min korta babysit är nu slut och jag ska belöna mig med lite morötter och dipp till USA senaste släppte TV-serier.
Godnatt alla
 
P.S
Jag försökte idag få igång min telefon som legat (för er som känner mig, ja jag försöker att inte skriva luggit i alla fall) i ett kilo i en vecka. Men inget reslutat. Den är fortfarande stendöd.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0