"Gå och fiska"

Helgen har passerat och är nu bara ett minne blott. Nu återstår bara 5 helger till, sen är det slut på det här äventyret. Underbart solsken har smyckat dagarna och flera parker har det solats i! Bonnabrännan på låren är minst sagt påtaglig...
 
I fredags kom Johanna hit och vi köpta massa onyttigheter och jordgubbar och hade mysigt hela dagen. Det spelades till och med lite gitarr. En av mina sista dagar med henne; men sedan kommer vi båda bo i Uppsala vilket känns underbart!
På eftermiddagen gick jag och badade med alla barnen. Torbjörn och Liv är helt besatta av att jag ska dra dom i vattnet. Så träning fick jag allt. Jag hade en mini-babysit mellan 19-20 och sedan åkte jag, Michaela och Alexandra till B@1 i Islington. En fantastiskt pubkedja. Lite glassdrinkar sippades och sedan dansade vi hela kvällen på Propaganda. En helt ok kväll där det togs polaroidbilder överallt! Landade väl i sängen sisådär halv 4!
 
Igår togs en lång sovmorgon och jag vaknade till Pers knackning på dörren:
P: "Amanda, Är du vaken?"
A - "Jaa, typ." (lite skrovlig morgonröst)
P: "Haha. Jag lägger Oystercardet i köket. Imorgon drar jag till New York!"
A - "Okej. Ha det så bra."
P: "Tack. Vill du följa med och spise lunch?"
A: "Nej tack, jag måste nog vakna först.."
 
Det är i princip den enda konversationen jag har haft med honom sedan han återvände från Tokyo. En arbetande man, kan man lugnt kalla honom!
Michaela och jag tog en långpromenad i kjol/shorts till Tooting och besökte Primark (köpte ny plånbok och provade underbart fina högklackade skor... kommer troligtvis gå tillbaka och köpa dem!) och gick sedan en hejdundrande omväg i jakt på en park. Vad som skulle tagit en kvart tog ca 45 min men tillslut hittade vi en idyllisk plats där vi åt en riktigt sen lunch till tonerna av Gyllene Tiders "Gå och fiska". En fantastisk mysig stund. Väl tillbaka i Wimbledon värkte fötterna en aning. Tonvis med morötter och creme fraishe köptes och det gjordes ett pitstopp hemma hos mig. Resten av kvällen spenderades hos Michaela där det var barnvakt och "The Switch" på agendan. Kom för en gång skull i säng, i tid!
 
För att fortsätta min slapphelg tog jag idag min filt, min tidning, mina bok (tack Johanna) och min solkräm och gick till närmsta parken som ligger 2 minuter bort. Där hade jag några varma timmar i solen men folk som stirrade på mig och undrar hur sjutton jag tänkte när jag ligger där i shorts och bikinitopp. Men lite färg har jag fått! Shortsbrännan på låren är dock inte den vackraste... Runt tvåtiden gick jag och besökte tennisplanerna här i Wimbledon. Jag kände inte för att betala 200kr bara för att få se en känd gräsplan. Därför nöjde jag mig med utsikten från kullen och Wimbledonshopen, där jag köpte en liten sovenirpenna!
Hommus och bröd blev en sen lunch och sedan träffade jag Veronica och Michaela lite fort som varit och tittat på London Marathon. Vi käkade lite McDonaldsglass och pratade om allt aupairer behöver prata om i krislägen. 
På kvällen åt jag lamm med Jeanne och barnen och nu har jag suttit och förberett Freyias gitarrlektion lite. 
 
Godnatt allihopa!
 
Morfars 70-årskort!


Polaroid på Propaganda


Häng i Wandle Park i Colliers Wood.


Utsikten över Wimbledon Tennis Court från Wimbledon Village-backen




Självklart är det en Rolex-klocka de har vid tennisplanerna

Häftig art på muren runt planerna
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0