Glömskaste flickan i Wimbledon

Idag var första morgonen på riktigt länge då jag vaknat en halvtimma in alarmet skulle gå igång. Återhämtningen sedan påsk börjar närma sig. Som förra veckan var frukosten nyttig; havregrynsgröt med äppelbitar och kanel och sedan skulle jag köra vattengympa. Jag promenerar iväg i soldiset och när jag börjar byta om på gymmet inser jag att baddräkten ligger kvar prydligt vikt i garderoben hemma. Så det var bara att ta mitt pick och pack och gå hem. Tänkte unna mig årets första springtur ute istället. Dock har fröken Duktig varit i farten och just satt igång en tvätt med alla träningskläder så det fick bli lite ihopsläng av kläder som går att löpträna i. 5 varv runt Dundonald Park, det vill säga, 25 minuter senare var jag helnöjd. Och att duscha hemma efteråt är så mycket bättre än gymmets duschrum. 

 

Lunchen svishade förbi och sedan var det dax att jobba. Jeanne hämtade "the vikings" vilket innebär Liv och hennes kompis Ingrid och jag plockade upp de två stora barnen. Det serverades ungspannkaka som barnen glufsade i sig och sedan lite fix och när klockan slog 19.20 (jag slutar egentligen 19) sprang jag ut genom dörren. Ikväll stod South Ealing på agendan. Julias nya hem. Ett lugnt ställe som fick mig att tänka på Nässjö men med svinmysiga pubar. Vi satt på en lite lyxigare som hade väldigt bekväma soffar och framförallt god öl. Vi hade mysigt och pratade om allt vi missat hos varandra. Det vi till slut kom fram till var att vi kommer hinna träffas en gång till, sen flyttar jag hem till Sverige! Drygt 5 veckor kvar!

Nu är jag hemma i fina Wimbledon och har poppat en påse popcorn som jag ska trycka i mig så här framåt småtimmarna!

 Har inga nya bilder så bjuder på en gammal från min första dag här som Londonbo!
15 september och helt fantastiskt väder!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0