Hyde Park, Comedy Club, Glassdrinkar och Rock of Ages

I söndags hade vi helt underbart väder här. Det var 19 grader och massa solsken strömmade in över oss. Jag och Michaela köpte glass och begav oss till Hyde Park (vilket alla andra Londonbor också haft i tanken) för att träffa Bella och Jossan. Vi satt på vår filt och mös i solen ett par timmar. Michaela återvände hem pågrund av oxfordtrötthet och vi andra tre åkte på Comedy Club i Angel på en pub som heter Camden Head. Fantastiskt kul var det. Självklart drevs det om att vi var blonda flickor från skandinavien. Och de söta killarna, i vår ålder som satt bredvid oss blev först pikade av en av komikerna när vi sa att vi inte var med dem. De berättade att de pluggade till läkare och psykolog och fan och hans moster (ursäkta uttrycket) och komikern svarar med ett mystiskt leende (milt framställt) "Ja, killar ni blev ju nu mycket mer attraktiva". En mysig kväll utöver det vanliga!
 
Måndagen var lite fin den med men inte i samma klass. Jag jobbade och insåg att jag kunde hämta barnen i kofta och ballerinaskor! Obeskrivlig känsla.
På kvällen åktes det till Kings Cross där vi firade att Maja och Johanna gjort sitt sista sluttest och nu var kvitt med skolan. Kaloririka glassdrinkar stod på menyn och vi babblade och småsjöng till den grymma musiken; bland annat Roxette!
 
Igår var det soligt som bara den. Efter mitt stora gympass, där jag blev svettigare än någonsin och där det var fler snygga killar än någonsin..så typiskt..hämtades alla barnen och sedan gick vi hem och lagade tacos och dansade till McFly och BeachBoys i solskenet! Sedan tog jag tåget, i långklänning och klackar, till Waterloo och vid Garrick Theatre väntade Michaela, Johanna och Veronica för vi skulle på Rock of Ages! En rockig musikal med glam och glitter och humor så det skrek om det. Musikalen leddes av en berättare som var helt outstanding. SÅ pricksäker med varje ironisk kommentar. Det är min framtida man om jag får välja. Den stora chocken kom efter musikalen då berättaren som nyss pratat amerikansk engelska helt plötsligt pratade brittiska när han inte längre spelade sin roll. Se denna musikal! Jag säger som michaela We Will Rock You ligger fortfarande etta (vem kan slå Queen liksom) men denna kommer på en hedrande andra plats. Mycket överraskningar och en hejdundrande show!
 
Denna dag har bestått av gym och sedan otur och panik. På musikalen råkade jag lägga min mobil i lite tvål. Det torkades av och inget mer med det. När jag sedan skulle ta en bild var kameran suddig. Men inget mer med det. Idag efter gymmet då jag kommer tillbaka från duschen är telefonen stendöd. Inte ens en blinkning eller något fick jag. PANIK. Så nu har jag inte ett enda nummer och jag har fortfarande panik upp till öronen men jag har i alla fall lånat en telefon av familjen. En Iphone 3. Och alla som känner mig vet hur mycket jag är emot iphones. Så detta kommer bli 45 plågsamma dagar. Just nu ligger min samsung i ett kilo ris och jag hoppas hoppas hoppas att detta ska hjälpa. 
 
Kvällen ska nu tillbringas hemma i sängen och jag ska försöka lära mig hur en iphone fungerar... Seriöst, varför har den ingen bakåtknapp??
 


Hyde Park
 

Glassdrinkar på B@1
 



Min man!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0