Påskhelgen med Linn

Mina finaste Linn Hansson kom till mig i fredags när familjen lämnat för sin påsksemester! Efter alla strapatser i helgen är jag helt slut men ska snabbt ladda upp mig för imorgon kommer mamma, pappa, Abbe, Ulle, Freddan, Tilda och Ted! Fullspäckad semester helt enkelt!
 
Jag ska fatta mig kort men ni ska få en hum om vad vi har gjort!
 
Vi gjorde finmiddag och drack lyxvin på fredagskvällen som min värdpappa så snällt givit mig och massavis med prat senare låg vi båda insomnade i sängen innan klockan 11 på kvällen. Två trötta smålänningar.
 
Lördagen var kall och kylig men vi tog oss till Camden och strosade lite; mest för att kolla LPskivor och äta thaimat. Effektiva som aldrig förr hann vi också med Primark och Tk MaXX. Sedan övergick dagen i påskfirande bestående av ägghalvor, köttbullar och Janssons och självklart en norrlännning: Veronica. Vi hade mysigt med mat,  god dricka och gitarrspelande! Finns inget bättre än att spela gitarr när man inte gjort det på ett alldeles för bra tag. Kvällen fortsatte på Roadhouse med cool livemusik där bland annat bandet gjorde en otroligt häftig cover av Come Together-Beatles. Fantastiskt.
 
I söndags tog vi sovmorgon (för en gångs skull) och vif tvåtiden åkte vi till Covent Garden och det lyxiga Savoy-hotellet för Let It Be! En helt otrolig konsert som likaväl kunde varit framför av Beatles själva på 60talet! Paul Mccartney var sötare som aldrig förr. Euforiska flög vi ut urr lokalen som på moln och passade på att köka lite street-food på matmarknadet vid Themsen. En kille med akustisk gitarr var mysig middags underhållning. Både kropp och sinne var helt slut så vi drog oss hemmåt mot Wimbledon men, av vad vi tror är ödet, stötte vi in i två riktigt härliga 22åriga pojkar från Zimbabwe i Svampbob och Fladdermusutstyrsel. Tillsammans med dom dansade vi till rockklassiker på Surburban bar och hade the Time of Our Life! En kväll av lycka!
 
Annandag påsk var shopping igen. Och Primark igen. Hittade en sommarklänning som det stod Amanda på med stora bokstäver. Prislappen sa även ynka 10pund. Klappat och klart helt enkelt. En snabbis till Westerfield utan shoppinglycka och sedan tog vi den förbannade tunnelbanan hem som inte vill funka som den skulle. Resan skulle tagit ca 30 min men tog bra mycket mer än en timme. Hemma i vårt trygga hus gjorde vi oss fina inför karaokekvällen och tacos hos Veronica. Där mötte vi upp Johanna som var brunare än brunast eftersom hon spenderat senaste veckan i San Diego!! 
Väl på Roadhouse skrev Linn och jag, efter lite övertalan, upp oss på rock-karaokelistan och sedan fick vi njuta av alla andras uppträdanden. Kanske inte njuta snarare bevittna...
Linn intog scenen i Elvis fotspår och gjorde en fräck version av Suspicious Minds; konferencieren gjorde tecken till bandet att köra en runda med refrängen till, vilket vi stammisar vet betyder att det är riktigt bra och omtyckt!!
Några låtar senare fick jag ta plats på scenen och jag körde vad som har verkat bli min karaokelåt; Walking on Sunshine. And I walked on sunshine. Det var riktigt kul! Denna gången visste jag precis hur bandet spelade låten och allt klaffade riktigt bra även! Man får en riktig lyckokick! Vi dansade med vinnaren skulle utses och när de sedan står på scenen med en Check på 100pund i baren hör jag "And the winner is.....AMANDA!". Jag i princip hoppar upp på scenen och får en bamsekram av sångaren och jubel från publiken.
Kvällen fortsatte i gratulationer och kramar och jag bestämde mig för att använda min vinst. Vi skålade i lyxchampange och beställde in BBQ Ribs (revben) och en nachotallrik för 4 personer, massa fruktdrinkar och desserter! Fyra superglada tjejer i ett bås på roadhouse sippandes champange, kan det bli bättre? Vi hade en obeskrivligt rolig kväll.
 
Idag gjordes det pannkakor till frukost och med smör och socker på smälter de verkligen som smör i solsken i munnen! För några timmar sedan sa vi hejdå vid Baker Street och nästa gång vi ses är det sommar och jag har flyttat tillbaka till Sverige. Känns avlägset men ack så nära!
 
Nu ska jag städa i ordning, packa allt mina föäldrar ska ta hem och sedan titta på Batman med Veronica och Johanna.
 
Imorgon kommer de!

Påskmiddag


Let It Be




Bilder från Rock-karaokekvällen













 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0