Regnrusk x1000

Hej hopp fadderallandej!
 
 
En torsdag som började med hårt gymmande och avslutades med nutellamackor.
Däremellan hann jag med att köpa ett kort med glittriga kossor på till morfar (bild kommer imorgon); han fyller 70år nästa vecka, springa in i Veronica på stan bara sådär från ingenstans och sedan jobbat hela eftemiddagen.
 
När jag skulle hämta barnen var det sol och jag tog Liv scooter i handen och gick. Helt plötsligt kommer svarta moln och det börjar spöregna. jag ahde redan gått förlångt för att vända och hämta arnvagn och paraplyer, så där gick jag. Dyblöt från topp till tå. Liv och jag gled fram genom vattenpölarna och den lilla ungen ade en overall som jag var riktigt avundsjuk på. Vid det laget hade vattnet redan siprat in innanför byxorna och jackärmen! Hagelskurar kom och gick och när vi tillslut, tre stycke vatten-urvridbara barn (metafor om inte alla förstod det) och ett stycke sur, kall och blöt aupair, slängde oss in i den varma hallen!
Varm chokladgjordes och sedan stod Pizza på menyn. Barnen fullkomligt älskar att få hjälpa till med alla pizzaingredienser.
 
Vid läggdags lästa jag Tilda och Alice bok som de skrivit om Harry Potter och Tobjörn, Freyia och Liv. På en knacklig engelsk översättning lyckades jag få dem att både skratta och bli generade genom bokens gång. Lässtuden avslutades med applåder. Hihi.
 
Resten av kvällen har Per hjälpt mig med denna konstiga telefon och jag har lycktas komma någorlunda tillrätta!
Imorgon förmiddag kommer Johanna hit och fikar! Sedan blir det dans hela natten
 
Puss och Kram!
 
 
 
Den här bilden är från den 15 september, dagen då jag kom hit. 7 månader och 3 dagar sedan. Jag vill vara brun igeeeen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0