Skyfall

Jag siter nu i min säng och ska titta på en liten film innan det är dags att sova. För imorgon ska jag, Michaela och veronica åka till Oxford! Sightseeinga på dagen och cluba på natten.
 
Det har varit en helt ok vecka. Dock dålig blogguppdatering jag vet!
I måndags hade jag filmkväll med Vero och Micken. Fick mig även en liten födelsedagspresent av Micken; gullig hon är!
 
I tisdags kommer jag inte ihåg var jag gjorde. Det är skrämmande! Jag har försökt komma ihåg men ack nej, inget minne har återvänt.
 
Onsdag blev första vår glassen med M i solen (-som dess värre övergick i regn kort därefter). På kvällen kom Freyia och Torbjörn hem helt saliga från The making of Harry Potter, där jag var i december. Är lite avundsjuk för jag hade gärna åkt dit igen. På kvällen blev det livemusik på the Bedford i Balham; i popens ära! Ett gulligt men lamt killband började, då såg ut att skämmas på scenen; sedan ett äckligt tjejband och sdan två fett duktiga killar, en aning konstig men det är alla riktiga music-geeks, men oerhört talangfulla! Blev lite kär i den ena va dom! Så vacker och söt. 
 
 
Sedan har det bara varit regn regn regn. Två lugna sista dagar med mycket gym och mycket vila. Igår pratade jag med mamma och vi konstaterade att det bara är 50 dagar tills vi ses igen. Känns väldigt nära! Innan badade jag med alla barnen och vi hade tävlingar med snyggaste hopp osv. Det slutade 12,5p mot 12,5p mellan Torbjörn och Freyia, oj vilken tur...
När vi gick hem efter den veckoliga Burger King öppnade sig himlen. DET HÄLLDE NER VATTEN FRÅN SKYN. Väl hemma konsgtaterade vi att till och med barnens trosor/kalsonger behövde bytas!!
Harry Potter med norsk text tittade vi på sen. Ingen hit. De översätter alla namn!
 
Ronald Weasley - Ronny Wilseden
Ginny Weasley - Gulla Wilseden
Dumbledore - Humlesnurr
Neville - Nilus
Listan kan forsätta i en evigheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet.
Och jag tyckte det var hemskt när de svenska bokförlagen översatte Tom Riddle till Tom Dolder. Stackars Norge.
 
Imorgon ska jag till OXFORD!!
På tisdag ska jag på ROCK OF AGES!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0