Varmare och underbarare dag får man leta efter

Morgontröttare än vanligt vaknade jag och åt min morgongröt och gick till gymmet. Idag var en dag med en väldigt seg Amanda på Crosstrainern så det det blev inte så mycket träning men trots allt en hel del träningsvärk.
 
Efteråt sprang jag hem innan jag träffade Michaela och Johanna för en lunch på Jimmys; största buffén någonsin. Glassen till efterrätt satt fint med tanke på att dagen erbjöd +20grader och strålande sol hela dagen. Solskyddsfaktor 20 på hela kroppen och där sprang jag runt i min klänning. På maten tog vi oss lite vila i parken innan innan jag skulle vandra iväg med Livs scooter till Barnehagen. Och sedan hämta upp de andra filurerna. Sammanlagt 3 timmar i stekande sol gav ett rött resultat!
 
En tacos eftermiddag och sedan efter jobbet hade jag min första gitarrlektion med Freyia. Hon kom ihåg ramsan jag lärt henne för att kunna strängnamnen.
Eleven
Bears
Gained
Diamonds
After
Eleven o'clock
 
En riktigt smart unge. Och jag såg hur hon svor inombords då fingrarna inte ville göra som de skulle på gitarrhalsens strängar!
 
Helt avslutad dag tog jag min kylda flasköl, resterande tacochips och min bok och satte mig på bakgråden/terassen och njöt av den varma men svala luften. Solen började tillslut gå ner och fåglarna kvittrade muntert. Den stunden kommer jag komma ihåg länge. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0