6 dagar i Sverige!

Mitt dåliga bloggande har en anledning: jag har befunnit mig i Sverige den senaste veckan och det jag driver är ju egentligen en Londonblogg! Men jag ska dela med mig av lite smått och gott ändå.
 
I måndags fick jag äntligen träffa Michaela igen. När man är van att träffas minst varannan dag blir en vecka rätt så lång tid. Vi tog en lång lunch hemma hos mig där jag för första gången lagade Maccaroni and Cheese, vilket blev väldigt lyckat och sen tog vi en promenad i våra vårjackor och njöt av värmen. På kvällen la jag mig tidigt, redan klockan 7 för att försöka hinna sova lite innan mitt alarm ringde 01.50. Jag sov ca 1,5h... Morgonen började förskräckligt genom att jag tog bussen åt fel håll. Det ledde till att jag fick sitta i jkylkan och vänta på nästa buss i 20 min. När jag kom till Trafalgar Square utbröt ännu mer panik. Min sista nattbuss till Liverpool Street var omlokaliserad vilket gjorde att när jag väl fann busshållplatsen missade jag bussen med 1 sekund. Om jag inte kom med en buss inom 15 min skulle jag alltså missa busstransfern till Stansted flygplats. Jag spejade som en galning efter N28 och den enda som dyker upp när tiden är knapp är N26 MEN mina trötta ögon lurade mig och jag missade även denna nattbuss. Förstår ni min panik vid det här läget? Det slutade med en 8minuters/13Punds taxiresa till slutdestinationen och sedan gick allt bra.
På flygplatsen fick man som vanligt köa i Ryanairs dåliga och oordnade kö. Träffade en svensk kvinna som jag tyckte mig känna igen och det visade sig att vi jobbat tillsammans på Svenska Kyrkans Julmarknad i November. Världen är allt bra liten. Förseningar, Förseningar.
 
Planet landades i Sverige och tillslut befann jag mig på Göteborgs Centralstation. Sverige hade snöblåst och jag började nästan gråta då jag tänkte på att jag övergivit solen för detta iskalla avlånga land. Men sen träffade jag Linn! Min söta lilla Linn som nu är bosatt i Göteborg. Jag fick se deras lilla, men mysiga lägenhet och sen drog vi till Jeansens Böfhus för lite lunch-biff.
 
Ytterligare en bussresa (min sista) så hoppade jag av i ett iskallt Jönköping och såg återigen min fina familj! Det avr ett lugn som föll över mig. På kvällen bjöd mamma på fantastisk älgkalvfilé och jag njöt för fulla muggar. Dock blev det en riktigt tidig kväll med tanke på mina två timmars sömn.
 
På onsdagen fyllde mamma 27 år! (also known as 45år) och detta firades med bubbelpool med henne och lillebror. Rikigt skönt! På kvällen åkte vi till Sandsjöbden och åt en delikat Fläskfiléplanka och Heineken. Vi överraskade mamma med Napoleonbakelser med ett litet sprutande fyverkeri i! Hon blev glad som bara den!


GRATTIS MAMMA!


  Tyvärr tog Albert kort på fel människor....
 

Min torsdag var en riktigt bra dag! Jag fick träffa en grymt saknad Petter! En snöfylld dag av bara catching-up, Bea-sås och Nässjö Chark. Haha. 
Jag hade en tandläkartid som fick mitt bankkonto att gråta samt en otroligt otrevlig asiatisk tandläkare som jag aldrig mer tänker besöka. Aldrig mer folktandvården.
På kvällen hade jag biodejt med min London-Ida! Vi såg Ego (Sjukt bra svensk film!) och drack te hela kvällen lång! Vi pratade om allt mellan himmel och jord.
 
Fredagen var meningen att ägnas åt skidåkning med kusin Tilda var sjuk, så det sket sig. Istället tog jag det lugnt hela dagen och på kvällen träffade jag mina saknade pojkar Igor, Ian och Kim (som kom hem från Göteborg så jag fick träffa honom!). Vi drog till Jönköping och Bongo Bars Happy Hour; vilket resulterar i alldeles för billiga drinkar. Det var kul så länge det varade... Bilderna får säga resten!
 
 
 
 
 

 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0