Absolut sista kvällen på motellet

Nu är jag tillbaka här i röklukten på B&B som ligger på granngatan. Idag återvände nämligen alla norskarna till huset och jag erbjöd mig att sova här då 6 jobbiga barn inte är speciellt skönt att varken vakna upp eller sova till. Men efter imorgon behöver jag inte bo här mer. Och imorgon är den bara en vecka kvar tills jag åker till Sverige!!
 
En vanlig sketen måndag har det varit, där jag inte har känt mig på heltopp. Det är allt något lurt som spökar i kroppen. Men hellre nu än nästa vecka hemma i Sverige. På morgonen (då det förövrigt helt plötsligt snöade i London) invigde jag mina nya mörklila baddräkt på vattengympan; orken var inte maximal; men den 25åriga tjejen som är ledare för vattenaerobicsen kom fram till mig och sa hur fin hon tyckte min baddräkt var och att hon älskade färgen. Jag har blivit en riktigt lila tjej på sistone; lila vinterjacka, lila balklänning, lila bikini och nu lila baddräkt. Därefter spräckte jag de 28pund som var kvar av det Jeanne och Per gett mig till mat, för att handla middag till 6 barn och mig. Hamburgare och pommes var det självklara valet! Fram tills familjen kom vid 3 tittade jag på Vänner, vek tvätt, tittade på Vänner, vek tvätt, ja ni förstår. Comedy Central UK är min nya bästa vän!
Då de kom hem kände jag verkligen hur icke kry jag var. Vi åt (trots att jag fick reda på att de varit på burgerking under dagen, men barnen åt glada som lärkor ändå!) och sen målades det plastarmband och matkassen kom till dörren. Eller rättare sagt 9 matkassar kom till dörren. 
 
Imorgon är jag ledig och ska gymma ordentligt samt luncha med mina fina Michaela på ett pizzaställe här som ska ha lunchpizzor för 50spänn! Nässjö-deja-vú!
 
Jag längtar till Sverige!!!! Allt har varit så rörigt här nu vilket gör att man nästan, men bara nästan, får lite hemlängtan.
 
 
 I kylen idag fanns denna - Leverpastej på Engelska
 
 
 
Men i matkassarna fanns idag denna !! - Leverpastej på svenska!!!!!!!!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0