En minst sagt norsk och annorlunda tisdag

Idag var en speciell dag. De norska kusinerna kom på besök! Efter min vanliga crosstrainer och benträning som är på tisdagar försökte jag förbereda mig för en Norgebomb. Och den kom. Då jag tömt mitt rum på mina nödvändigheter anlände fem norska alldeles för energirika människor. 3 väldigt skandinaviska barn med 150% energi kvar som de inte fått utlopp för på flyget och hungriga som vargar anföll du husets alla vägger. Trevliga och fina var dom allt och jag uppskattar verkligen att deras norska är så pass ren. Jag kan prata med dom nästan utan problem! Det jag har insett är att ordet Spise som betyder äta, används i ungefär 3/4 av allt man säger. I kalendern stod det att "Vikingarna" kommer på besök och det var just vad de var, vikingar. När det var dax hämtade jag Liv, som låg och sov på dagis när jag kom. Hela denna dagen är uppochner. Och hon var så trött att jag fick bära hennes lealösa kropp till vagnen där honom återigen somnade. När 3 varav 2 spralliga barn var hämtade begav vi oss hemmåt. F och TB pratade som bara den på hemvägen och så fort de träffade sina kusiner som de inte sett på flera år blev de knäpptysta. Blyga som bara barn kan bli. Efter lite presentutbyte, våffelkalas med fruktsallad och tid började det såsmåningom lekas lite lekar och tillslut höll hela huset på att rivas. För första gången någonsin kom Per hem innan Jeanne. Han kanske kände sig tvungen då det var hans lillebror som var på besök. Två bröder som är otroligt lika varandra till sättet! Jag följdes av per över till motellet där jag nu ligger i min underbara säng med guldlakan och skiver ifrån. Jag hann knappt inkvartera mig innan jag sprang ut för att möta Julia, som jag inte har sett sedan mitten av december. Påvägen träffade jag Jeanne som hade haft en kris med en vän och hennes ex. Hon önskade att hon kunde göra som jag och bara slut umgås med dom man inte klarar av eller passar ihop med. Det verkar som att jag och Jeanne är ganska lika. Kanske är därför vi gillade varande på första intervjun. 
 
Julia var lycklig med trött! Hennes pojkvän har äntligen återvänt från Asien men hon har fått ett otroligt krävande jobb. Jag hoppas att allt ska lösa sig. Ölen på O'Neils vi tog var vi båda välförtjänta av och burgaren var helt fantastisk. Den slår wetherspoons hamburgare med hästlängder! Och det var tunna pommes,som jag vill ha!
 
Just nu ligger jag och beskådar mitt vackre Bed & Breakfast rum som innehåller en dubbelsäng och en enkelsäng. Otrolig lyx. Jag ska dessutom få frukost serverad imorgon kl 08.45. Britter kan vara så mysiga ibland.
 
Såhär kände jag mig idag efter den norska attacken!

Trappan upp i B&B


MIN SÄNG!




Mumma-burgare!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0