Hjärtformad torsdag

Ännu en tidig morgon. Denna dag med förväntansfulla barn. F och TB fick äntligen lämna skoluniformerna hemma och ta på sig rött eller rosa. Freyia skulle uppträda med Mamma Mia på skolans talangjakt och liv hade Karneval på det norska dagiset där hon klädde ut sig till Nasse och hade med massa salami (vad nu det ska förespråka för land vet jag inte) Supersöt som hon var kom hon till dagis och började gråta när hon kom på att hon ville vara pirat istället. Som tur var fanns piratkostymer så Liv var en Pirat-Nasse! (?) Den flickan kan vara lite ambivalent ibland. Eftersom det är Alla Hjärtans Dag lyssnade vi på disney-kärlekslåtar till frukosten som även innehöll choklad och andra sötsaker!
På min lediga tid pysslade jag om mig själv. Men inget hjälpte. Ett bad. Chips. Choklad (som hade samma smak och konsistens som fake-dumle i lösgodis-lådorna har). Film. Läsa bok. Isglass. Inget fick mig att må bättre. Min hals är lika hopplöst hes. Åtminstone kunde jag få fram ett eller två ljud till skillnad från morgnen då min röst var helt död. Det kändes och känns fortfarande som att svälja en spik varje gång jag sväljer dock.

Då jag hämtade upp alla barnen igen visade Freyia mig en kalas-inbjudan som var den coolaste någonsin. Det var utformad som ett antagningsbrev till Hogwarts Skola av Trolldom och Häxkonster!!




Till mellis åt vi hjärtformade- pannkakor och toast. Och icke hjärtformad frukt.





Jeanne kom hem vid femtidenoch jag kunde powerwalka iväg till gymmet för att bubbla och ångbasta. Detta var singelstället nummer ETT en dag som denna. Killen i bubbelpoolen la lite "diskret" fram att han inte har någon att dela denna dag med. Han var söt, but "Honey don't"som Beatles skulle ha sagt. När jag kom hem igen åkte F p talangahow igen och jag, TB och Liv käkade popcorn och hoppade till kojs. Livs ursäkter för att slippa sova är "My bed is greasy. Amanda, that means that it's yucki!" (Översättning:"Min säng är fettig. Amanda, det betyer att den är äcklig!" För några veckor sedan var det "Grassy" som gällde. dvs "Gräsig". Hon kan inte så många adjektiv den lilla damen. Det är inte lätt när man är liten och det är definitivt inte lätt när det är svårt!

Godnatt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0