Instängd mellan 4 äggskalsfärgade väggar

Nu har jag legat nerbäddad i min säng i detta äggskalsfärgade, fina, men vid det här laget tråkiga rum, under filtar och täcken sedan i tisdagsmorse. Jag är nu less på detta. Tänker inte ligga här mer även om jag borde. I vanliga fall brukar jag vid det här laget har varit ute 4/5 kvällar. Deprimerande kan jag minst sagt säga att det är. Igår natt hade jag en panikattack inne i badrummet över den stora klumpen i min hals som påverkade både andning och förtäring till det negativa. På morgonkvisten hade jag ett långt och försäkrande samtal med min kära moder. Hon är bra hon <3 . Jag berättade för Jeanne om hur jag verkligen mådde och hon kände på kallsvetten i min panna och bannade mig (för er som inte vet "satte stopp") för att gå till simlektionerna med barnen för att jag skulle slippa fånga andra baciller och virus. F och TB var lediga, de hade en lugn dag där de sprang runt nakna på övervåningen och bara njöt av livet. När vi skulle hämta Liv i solskenet bröt hysteri ut. Torbjörns scooter var borta och han började gråta som en galning. och jag började gråta som en galning. Feber och ett ambivalent gråtande barn är inte lätt att hantera efter 4 dagars svimfärdighet. Vi ringade Per och tillslut löste sig allt. Påvägen ner för backen med Liv hack i hälarna, trillade självklart denna lilla flicka minst 10 gånger. Hade man förväntat sig något annat?
Vi kom hem och tjejerna lekte "hushåll" ute och TB spelade Wii. Jeanne kom hem och tog över lite innan fem. Och jag följde med hela familjen till leksaksaffären (presenter till de norska kusinerna behövde inhandlas) och sedan klassiska burger king. Min aptit har inte varit så stor de senaste dagarna dock. 
 
Perks of Being a Wallflower blev min kväll och sen däckade jag dunt 11tiden och sov tills nu. Elva timmar per dygn tre dagar i rad- och ändå är jag trött. Dumma virus, flyg din kos!!
 
Ikväll SKA jag pallra mig mot svenska kyrkan för melodifestivalen! Och innan dess ska jag ut och äta med Maja och Johanna! Även om det blir en tidig kväll igen, har jag iallafall kommit ut ur huset!
 
Kram alla!
 
Sverige om 3 dagar känns underbart!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0