Ledig med långpromenix

Livet på motellet fortsätter! Jag mår bra och göttar mig, men lite ensamt är det allt när man är van vid 3 springande barn utanför dörren.
Igår när det var vattengympa var inte gaymannen där. Istället leddes lektionen av någon spansk tjej med lite aggressionsproblem. Det var okej. Hon jobbade mycket med vattenredskap vilket jag uppskattar. Sedan lunchade jag Bella i Clapham och vi gick på O´neils; min nya favorit pub. Irländsk stämning med skön musik och billigt billigt. Jag jobbade två-tre timmar och sen åkte vi till svenska kyrkan för att umgås och spela lite spel! Såg gamla vänner jag inte sett på ett tag och mina Nutellor såklart!
 
Dagens åtaganden har inte varit många men en del. Jag fick en andra genomgång av gymmet men även ett lite mer utformat program för vad jag ska jobba med. Nästa vecka ska det bli spännande och se om jag vågar gå över till "killarna territorium". Jag kanske verkar tuff men skenet kan bedra... Efteråt (hade jag redan träningsvärk i armarna) tog jag en 30minuters promenad mot Collierds wood och lyckades äntligen köpa en baddräkt till vattengympan! Lite fattigare fortsatte promenaden till Tooting och Sam 99p. Vilket var ett misstag. Det blev nämligen dyrt. Men man lever bara en gång och mina dagar här i London blir färre och färre. Idag har jag varit här i 145 dagar och det är 114 dagar kvar. Nu ligger jag i sängen, njuter av ledighet(!!) och tittar på Hissen-Filip&Fredik där härliga Lasse Kronér var på besök. Ikväll ska vi ut och äta musslor i Clapham och det ska bli så fantastiskt gott att jag inte kan bärga mig! 
Jag är tröttare än tröttast och inser gång på gång att lilla jag har alldeles för mycket att tänka på och alldeles för många beslut som måste tas; framför allt det där himla universitetet. Allt ska visst komma samtidigt. Men jag är inte bitter! Solen skiner, för det mesta, jag har det underbart med mina fina vänner och jag gillar London. Allt är tillgängligt här. 



Norska kusiner på besök resulterar i STÄDNING.


Mitt i kaoset hittar jag något som Freyia förklarar är Liv som ville vara frisör lite...



Raj från Big Bang Theory finns everywhere!


Bellas och mina mat <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0