Mello och shopping

Min bloggning har varit bra mycket bättre då jag legat (jag brukar säga luggit men jag har börjat lära mig nu...) nerbäddad i min säng tidigt varje kväll. Dessvärre har jag ju då inte haft något intressant att skriva om!
 
Idag vaknade jag återigen efter 11 timmars sömn, knappt utvilad och fasade inför att rörmockaren skulle vara här så att dagens dusch skulle behöva förflyttas till gymmet men icke sa nicke "pga allergisk reaktion" som Per på ren svenska (eller i det här fallet norska då) översatta till "Bakfylla" kom inte den svenskbrittiska rörmockaren! Jag kunde ta min dusch och skölja bort ännu mer av mitt virus! Dagens åtaganden var shopping och melodifestivalen. Så jag promenerade iväg till Wimbledons shoppingcenter och letade förjäves efter mina mörkblåa Dr Martens kängor som inte finns i affärerna och shoppade lite billiga, välbehövliga toppar på ett ställe som brukar vara dyrt men hade nedläggnings-rea! Fick en sån där underbar lyxig shoppingbag. Efter 1,5h var jag fullkomligt slut och pallrade mig hemmåt där jag mötte Torbjörn på sin återfunna scooter! Per tog med barnen på scootertur samt lunch då han är för lat för att laga något då Jeanne inte är hemma. En sann hemmapappa. Under morgonen då vi "vuxna" hittade Torbjörns "konst" o köket kom vi fram till att det han målar och tillverkar defenitivt tillhör kategorin "Abstrakt". Jag vilade, åt/drack 1 liter nudelsoppa med barbecuesmak för min hals välmående och tog mig tid till ett ordentligt lager upppiggande smink! När Per såg mig frågade han om han inte kunde få låna lite! Både han och jag har haft samma febriga sjukdom.
 
Tog tuben till Edgware road där jag blev väntandes ett tag pga av lite missförstånd men tillslut hittade Maja, jag och Johanna en brittisk pub där jag hörde några säga "blabla... Swedish Subtitle.... blabla,..fitta hora...blabla.." och sedan spelade dom Nicke Borgs melodifestivalenlåt i högtalarna. Hela grejen var väldigt...abstrakt! Hamburgaren var grymt god i alla fall! Vi intog sedan svenska salen i kyrkan i vanlig ordning. Köpte lite cider och Bella och Jossan dök upp. Mina saknade blondiner. Jag blir glad bara av att se dom! Bellas familj hade råkat köpa en biljett förmycket till Lejonkungenmusikalen som Jossan FICK gå på den också. Jag Är Avundsjuk.  Något tråkigt är dock att Jossan G måste åka hem imorgon. :( Men hon lovade att komma tillbaka fort! Vi behöver hennes positiva spirit! Efter fiaskot aka Melodifestivalen där idag den enda bra: Janet, röstades ut, åkte jag hemmåt eftersom min sjukdom vägrar att ge sig. Lite sömn på detta så kanske jag är en ny människa imorgon. En fullspäckad vecka i Sverige väntar, så jag måste bli frisk!
 
Återigen har jag inga bilder. Imorgon lovar jag att vara bättre!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0