"Sista" natten i mitt älskade rum

Imorgon bär det av till Bed & Breakfast-stället. Det är hela 2minuter bort. Det vill säga att det ligger på granngatan. egentligen är det nog till och med huset rakt över vår bakgård men det tar lite tid att gå runt allting.
 
Det ser ut som att jag kommer ha den lugnaste jobbveckan någonsin. Idag hämtade jag en alldeles för enegirik Liv på norska skolan. Hon sprang ner för hela backen i 5 minuter och av vad det låter som har hon fortfarande inte somnat! Då Freyia hade playdate gick Torbjörn, jag och Liv hem direkt. Eller rättare sagt. Liv körde Torbjörn i vagnen. Helt ombytta roller för en gångs skull. Den lilla ettriga 3,5åringen är tamesjutton stark på riktigt! Allt går om man vill! Kvällen skulle ha varit en mysig promenad i Wimbledon Village med Michaela men denna tjej har gått och dragit på sig en förkylning. Vad skulle hon ut i den korta klänningen och dansa i lördags för? Istället har jag skypeat med Frida som snart drar kosen mot Backpacking i Thailand och Kambodja. Jag är obeskrivligt avundsjuk. Jag kommer följa hennes facebook och instagram slaviskt under de 5 veckorna hon drar dit solen lyser.
 
Efteråt hade jag ett litet snack med Jeanne och Per. Min morgondag är nämligen väldigt speciell. Vid klockan 12 ska jag agera husvärdinna och indrudocera 5 norrmän in i vår trånga boning. Pers bror med familj kommer på besök, varav 3st är barn. Det kommer vara fullt hus! Vilket innebär att jag ska få bo på motell! Granngatan verkar ha ett riktigt välvårdat och fint gästhus. Jag slår vad om att jag kommer bo otroligt mycket finare än när mamma och jag besökte London på ett 2-stjärningt hotell. (Det gör vi aldrig om mamma) Jag ska tydligen bli serverad frukost varje dag! Imorgoneftermiddag hämtar jag bara alla barnen och när Jeanne kommer hem ska vi över till motellet. Onsdag Torsdag har jag inte en susning om vad som händer. På fredag är det jobb som vanligt och på lördag drar familjen till Manchester. Jag är helt totalt ensam i huset! Jag och några tjejer ska troligtvis käka middag och ha en fet ostbricka! Allt självklart innan den veckoliga (är det ens ett ord?) melodifestivalen i svenska kyrkan.
 
Tydligen snöar det i Sverige? Haha. Här hade vi idag +10 grader, solsken, fågelkvitter och vårjacksanvändning!
 
Det är denna skitunge som drar till Asien bara så där!

Jag nämnde igår att familjen helt plötsligt har inrett huset. Med lite konst blir allt mycket hemtrevligare!

 Liv var stoltast i stan idag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0