Måndags storm

Jag sov länge men fann mig själv med att ligga och tänka på livet och viktiga beslut som måste tas, en halvtimma innan min svenska väckarklocka skulle ringa. När man har tid att sova, då sover man bannimej inte. Jag vattengympade: män och kvinnor bytte omklädningsrum idag utan någon logisk förklaring, det var en vikarie som ledare och jag gnällde på att bubbelpoolen var för kall, som vilken annan brittisk tant som helst. Jag kom hem och tog en promenad med Michaela lagom till att regnet började sippra.

Det blev en annorlunda jobbdag med mest tvätt. Då tvättkorgen var överfull eftersom Jeanne glömde köpa tvättmedel förra veckan. De stora barnen var hos en kompis och Liv och Ingrid skjutsades hem till hus nummer 13 där jag väntade som lektant. De är så söta. Jag gjorde alltså ingenting förutom att vika tvätt, laga nuggets och sen ge Liv fotmassage framför TVn. I hällregnsstormen (då jag tänkt ringa massa samtal och hinna facebooka lite- vilket gick åt pipsvängen pga skvättande vatten och sämsta internet-connection) sprang jag ut för att möta Ally och även Michaela hängde på. Vi intog som i vanlig ordning Weterspoons och även om de andra gjorde det så svek inte jag traditionen; beställde en cheeseburgare. Billigare och godare än McDonalds. Det hela avslutades med att Michaela gick till Tesco för att köpa äpplen som hon ska gnaga på när godisberoendet är som värst! Hon är fin hon. Imorgon på lunchen ska vi äntligen titta klart Vingar av glas! Usch. Nu åt jag just en hel Häägen Daaz Strawberry Cheesecake; det får bannimej bli hårdträning på gymmet imorgon!



Mitt rum är fint nu med Beatlar och Rosor och Skyltar och en kalender med roliga bilder på nunnor och nakna män(som Maja och Johanna så tjusigt gav mig)!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0