Simhallar är högljudda

Jag sitter för tillfället i en högljudd simhall, övervakar simmande barn och har en liten men bultande huvudvärk. Måtte jag inte bli sjuk. Idag slingrade sig också solen fram men vårvärmen har gått från 11° nästan ner till nollan på bara några dagar.

Igår var en vanlig dag med gym och jobb. Jag kämpade till mig 5km på drygt trettio minuter på crosstrainern vilket jag kände mig mäkta stolt över. Alla barnen var trötta efter första veckan tillbaka på banan och likaså jag. Jag kan medge att de var lite väl jobbiga men de här 3 små varelserna kan få mig att skratta flera gånger om. Även om jag är på dåligt humör. Jeanne hade borrat i en tand och var groggy på bedövning så därför la jag barnen. Sedan sprang jag ut och köpte Biobiljetter för idag (!!!) och syndade med lite daim och snickars. Jädra sockerberoende.

Dagens träning blev drygt 4km på crosstrainern, även om jag smsade de sista 400metrarna. Det kallar jag multitasking.
Sedan har jag ätit alldeles för mycket Doritos till lunch. Det sket sig den nyttiga veckan. Hemlängtan är i alla fall inte lika grov längre vilket kommer som en skön lättnad, även om morgonen är lite tuffare än resten av dagen.
När de har simmat klart ska vi vidare till den vanliga fredagsmiddagen. Burger King: "I would like three kids meal. Two with cheeseburger, one with chicken nuggets and three vanilla milkshakes, please". Ååja, jag kommer fortfarande ihåg vad jag ska beställa. Det går av bara farten.
Kvällen ska sedan fortsätta i att mina fina (korta) flickor från Kings Cross, Maja och Johanna, kommer ner till Wimbledon för en drink och Les Miserables på bio. Ska bli så underbart mysigt. Jag har planerat att vi ska gå till en irländsk pub här i Wimbledon, men det vet de andra inte om än.

Imorgon flyttar Josefin Edenborg hit igen. Äntligen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0