Abbey Road till turkiskt till sex, drugs and rock N' roll

En gråmolning onsdag med perfekt fotoväder stod på agendan. På morgonen tog jag hand om barnen och Liv frågade vem som skulle hämta dem på eftermiddagen. Jag svarade att det skulle hennes mamma göra. Då sa hon "Varför ska inte du hämta mig?". Så söt den lilla ungen kan vara. hon ville även ha med sig en tomte7gosedjur till dagis. vad gjorde hon då? Jo hon gömde den i sina leggins!! Barn har för mycket ideer. Efteråt körde jag lite gym. Jag kan meddela att jag har blivit väldigt lat med crosstrainern. Måste börja ta tag i livet..

Jag träffade Bella vid halv två tiden och vi begav oss mot ett av de meswt kända övergångsställena i hela världen. Nämligen Abbey Road där självaste Beatles har spatserat. Abbey Road Studios var lika fint som allt och muren var fullklottrad med kärleksfulla hälsningar till John, Paul, Ringo och George! Vi passade på att ha en liten fotoshoot till den fina bakgrunden. En av de finaste och fridfullaste platserna i London enligt mig. Det var mysigt. och Bella som aldrig varit där in gjorde allt hon kunde för att inte bokstavligen trilla av övergångsstället när alla galna britter gasade över i alldeles för hög hastighet.







Promenaden fortsattes i Duffy's anda och vi hamnade på Warwick Avenue som ledde till Little Venice. "Lilla Venedig". En liten romantisk fin park utmed kanalen som leder till bland annat Camden och mitt i vattnet var en liten grönskande ö uppbyggd.  

Ett pitstop Totally Swedish gjordes och jag köpte å mig lite saknade men ack så onyttiga ostbollar. i jakt på en restautrang gick vi sedan i riktning mot Baker Street och påvägen hittade vi en Turkisk restaurang med linneservetter och inte allt farliga priser så där slog vi oss ner. Förrätt, varmrätt och dryck för 15£, det är inte illa pinkat. Förrätten var det bästa på hela stället. Fluffigt brod och meze! Massvis med goda och spännande såser. Det var nästan så att vi var mätta innan varmrätten anlände till bordet. Marinerad grillad kycklig, ris och sallad. Första gången jag äter i London där det ingår sallad och inte serveras med pommes. Lite fattigt på sås var det allt och när vi bad om lite yoghurt fick vi en salsa och en vitlökssås. Mycket bra. Vi hade en välbehövlig paus i allt promenerande och denna lugna dag i gott sällskap var just vad jag behövde. Kanske inte riktigt vad min plånbok klarade men kommer jag bo i London igen? Nej, jag tror inte det. Så nu får jag passa på.
 
Ännu mer godisköp senare begav vi oss mot Svenska kyrkan, där vi var lite tidiga vilket betydde Svenska skvallertidningar! Sedan vankades filmkväll med Hamilton 2. Jag tycker den var väldigt bra men kanske inte tillräckligt lättsam för att visas när man inte har 100% koncentration. Då Jossan anlände fick hon Bella och mig att verkligen känna oss fettiga. Drä satt lilla Joss med en frukttallrik och vi smällde i oss alla sortes snacks vi kunde hitta.

Efteråt dorg vi mot kvällens höjdpunkt. Roadhouse! En helt underbar bar där det stod livebandkaraoke på programmet! Människor fick ställa sig på scenen och sjunga karoke med ett liveband. Nästa onsdag ska jag stå på den scenen. Vissa var riktigt riktigt bra medan andra tex några asiater hade inte riktigt samma talanger! Jossan och ella skulle upp tidigt därför drog vi innan vi fick veta vem som vann. Ett fantastiskt ställe som jag kommer återvända till många gånger!

 
 
Nu ska jag ha en lugn trevlig dag fram till min babysit som börjar 20.00. Jag tänkte dra en sväng till Ikea och inhandla lite lingonsylt och krov och sedan köra riktigt länge på gymmet.
 
Ha det bra alla!
27 dagar till Buckhultarna och Västervikarna kommer!
Dvs 30 dagar tills jag fyller 20år! Ack, som jag har längtat.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0