Fredag 1.3.13

Fredagen den 1 mars 2013. Vi har redan kommit en bit in i 2013 och om precis 3 månader, på dagen, flyttar jag hem till Sverige igen. Bara drygt 90 dagar kvar av London! Hur ska allt hinnas med?!
 
Idag skulle jag egentligen ha jobbat från kl 15 men det blev ändring på ändring och det slutade med att jag hämtade Liv vid halv tre och vid 16 slutade jag. Ingen babysit! Ensam hemma (med en dammsugande städerska på övervåningen) bjöd jag över Michaela på en kopp Chai Latte till Vänner och tjejsnack. Hon hade åter igen haft en tuff dag mentalt då hon berättat för sin värdmamma att hon vill flytta hem i slutet av Maj. Vi tar alltså farväl av Wimbledon ungefär samtidigt. När vi satt där i mjukisbyxor i den sköna tvsoffan påminde Micken mig om en komisk incident som inträffade igår på puben. Hon och jag skulle gå iväg och pudra näsan och när hon går ut från sitt bås hör jag i hög och panikfylld falsetton:
"Amanda, är det gemensam toa här?!"
- Nej, det tror jag inte!
"Okej, men varför är det män som tvättar händerna här då? AMANDA VI ÄR PÅ KILLTOAN!!!"
Vi rusar ut och springer skrattandes in på tjejtoan. Där inser vi även att männen inte tvättade händerna. För de stod längs med pissoarväggen...
En liten anekdot såhär på fredagskvällen.
 
När familjen kom hem från simningen myste Liv och jag i min säng och det beställdes pizza. Nyss pratade jag en stund med mamma och nu ska jag gå ner och göra Fresh island-dipp i ära till att jag ska öppna min Harry Potter box och avsluta kvällen med harry Potter och De Vise Sten!
 
See you later aligator!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0