Harrods

Helgen gick åter igen allt för fort och när jag nu räknar är det 10 veckor och 6 dagar kvar tills jag flyttar hem. 76 dagar kvar av London och regn men även av äventyr och glädje! Har stött på några riktiga guldkorn till tjejer här som jag inte tänker släppa iväg så lätt och några av dem är redan hemma i Sverige och väntar på mig. Det är synd att Sverige ska vara så otroligt avlångt för en resa kan ta lika lång tid som det faktiskt tar att åka till London! 
 
I fredagskväll stannade jag i Wimbledon och tog en drink, eller två, eller tre med Veronica på en bar som jag länge velat besöka, Henry J Bean's. Under tiden som gick insåg vi att baren förvandlades till en nattklubb med dans långt in på småtimmarna. Känns underbart: nu har vi hittat vårt nya utgångställe! Vi hade det väldigt trevligt och pratade om ALLT. Det är den bästa definitionen jag kan ge. Vid halv 12 gäspade vi båda och det var skönt att vara hemma i tid för en gångs skull! Visserligen kollade jag på Vänner fram tills klockan slog alldeles för mycket...
 
Lördagsmorgonen skulle inbära en solig dag med mera kändis-spottning; David Beckhams nya hus! Dock har det svenska så kallade "April-vädret" intagit London och man kan aldrig förutspå vad kommande dag har att erbjuda för väder. I det här fallet gick det helt åt pipsvängen. Himlen visade REGN med fet text! Vad finns det att göra när det regnar? Jo, shoppa! Obviously! Bussen styrde mot Kingston med mig, Michaela aka Micken och Veronica. Primark gav mig kjolar i mängder och Veronica köpte så fina sommarklänning att man hade hoppats på att det redan var Juni och sommarvärme ute! Enligt tidsschemat shoppades tacoingredienser och Johanna plockades upp på vägen till Veronicas hus. Där lagades det till en delikat Tacosmiddag som medförde matkoma utan dess like! Vi blev nostalgiska med musik på spotify fram tills att jag skulle ta mitt pick och pack och säga hejdå, för naturligtvis lyckades min värdfamilj pricka in en babysitt en kväll som denna (till mitt förtret). Sur som en citron tog jag bussen hemmåt och försökte uppföra mig under mitt barnvaktande; jag kanske faktiskt har en karriär som skådis. Eller inte. Jag sparade i alla fall en hel del pengar på att sitta hemma och jag lyckades ta igen alla serier jag missat under veckan och jag kan säga er att det är en hel del. Då jag räknar på det får jag det till att jag följer 11 stycken serier som kommer ut varje vecka i USA!
 
Imorse vaknade jag upp och tänker JA DET REGNAR INTE därför att jag inte hör något smatter på fönsterrutan men inser snabbt att jag har öronpropparna i...Det regnade så klart. Så istället för Brick Lane marknaden, som får sparas till en solig dag, åkte jag och Michaela till Harrods! Ett ställe jag aldrig tidigare besökt trots att jag i fredags firade att jag bott här i 6 hela månader!! Innan vi gick in genom de guld och grönklädda dörrarna tittade vi förbi Ecuadors Ambassad där Julian Assange gömmer sig för alla världens myndigheter då denna wikileaks-kändis anklagas för två våldtäckter i Sverige. (Vilket jag inte hade någon aning om fram tills idag) Hur kan en man påstå sig vara oskyldig om han gömmer sig bakom lås och bom?
Inne på på Harrods var det världens lyx. Och min favoritavdelning var the Pet Shop. De hade levande djur på översta våningen i affären! Små söta valpar som man bara ville kela med! Trots kameraförbud lyckades jag knäppa en och annan bild. Vi tittade på heminredning som kostade mer pengar än vad jag någonsin kommer äga! I matdelen hittade jag lite "billig" vit choklad som jag köpte bara för att få en Harrods plastpåse. Innan vi gick tog vi självklart en tur on på deras toaletter där man fick ta sig ett gratis parfymsput om man kände för det. Återigen möttes vi av regn så tuben ledde oss tillbaka till Wimbledon och wetherspoons-hamburgen och sedan till Raynes Park och Veronicas hus där det vankades filmkväll. George Clooney intog tvskärmen i The Descendants som var en helt ok film. Vi frossade i snacks och insåg efteråt att vi var tröttare än tröttast.
 
Nu ligger jag återigen i min säng som vilken annan söndagskväll, eller rättare vilken annan kväll som helst. Nyss såg jag Rise of The Guardians som var en annorlunda och mycket bra Dreamworks film! Vem vill inte se en film som Jude Law har en röst-roll i? Strax intar John Blund min hjärna men innan dess vill jag bara säga Godnatt!
 
Paraplydrinkar utan Paraplyn med Veronica!



T.A.C.O.S. med Johanna, Veronica och fotograf Micken!








Inte de sötaste av alla valpar som fanns men ändå!


 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0