Harry Potter med Barnen

Just nu har jag inte så mycket att skriva om, det närmar sig påsk och alla är trötta. Så enkelt är det, men jag känner på mig att nästa vecka kommer bjuda på lite saftiga blogginlägg så ni får hålla ut tills dess.
 
Jag kan nämna att i söndags var jag och Veronica på Flair Competiton på Roadhouse; duktiga bartendrar som jonglerar och blandar drinkar på tid. Ganska häftigt. Dock kom inte så mycket folk, trots att det var löning här i England. Trevligt var det i alla fall.
 
Nu har jag jobbat mer än halva veckan och i övermorgon är det påsk=ledighet=Linn kommer hit!
Om ni verkligen vill veta kan jag berätta att jag har städat mitt rum från 2cm höga dammråttor för det gick helt enkelt inte andas normalt här inne längre. Liv har ledigt denna veckan och mamman är hemma med henne, men det är inte lika lugnt i huset på dagarna, som det brukar. Jag saknar tystanden. Allt är bra ändå!
Min påskvecka med barnen:
 
Måndag:Baka kakor
Tisdag: Äta Kakor
Onsdag: Äta Kakaor
Tordag: Göra Påskkort och teckningar
Fredag: Leta svenska påskägg
 
Amanda Poppins är i farten.
 
På förmiddagen idag var jag äntligen på onsdagsvattengympan. Jag har lyckats jobba de föregående 4 veckorna. När jag kommer dit och får se gaymannen blev jag så glad MEN då visar det sig att det var hans sista lektion för att han ska sluta. Jag gick därifrån med en tår i ögat. Och en chokladbit som han bjöd på.
 
 
Påskäggen är iordninggorda! Jag förstår inte hur jag har lyckats ha så här mycket svenskt godis i skået sedan februari utan att käka upp det...

Liv scootrade till skolan när vi skulle hämta TB och F.
Eller rättare sagt, jag drog henne fram med hjälp av scarfsen.
 

 
Freyia hade Egyptiskdag i skolan!
 
 
Ikväll tittade vi även på Harry Potter och Fenixodern. Det var mysigt som bara den. Torbjörn la sig i mitt knä. Jag tror han var ganska trött efter sin lekstund med hans bästa vän.(som förövrigt är bortskämd och oförskämd.)
 
Nu har jag tittat 5 av 8 filmer i min inköpta Harry Potter box. Planen är att jag ska hinna titta igenom alla innan mamma och pappa kommer hit så de kan ta med sig den hem. Jag har även panikläst en hel del böcker så att jag ska kunna frakta hem dessa nu till veckan också. Dock är jag rädd för att det kommer vara en saftig övervikt den 1:a juni, i alla fall!
 
Ha de chocolade!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0