Latmasken Amanda

Hallå där!
 
Idag är det torsdagen den 21 mars 2013 och vi har fortfarande inte fått någon vår här! Det är kallt, blåsigt och man tvingas använda vinterjacka! Växthuseffekten, hallå?! Skulle inte det göra klimatet varmare? I London så lever livet ändå. Jobbet tragglar på och jag har mindre än 50 jobbdagar kvar innan jag åter intar Sverige! Jag ska bara hämta alla barnen från skolan 50 gånger till. Jag håller en slags nedräkning men den är inte för att jag vill hem till Nässjö utan jag ser fram emot universitetet och Uppsala så otroligt mycket! En ny era börjar. En ny era där Skol-Amanda är tillbaka!
 
Jag hade den kortaste babysiten någonsin igår till kl 20.20. Så sedan sprang jag iväg i min långklänning, klackar och uppsatta hår. Jag hann få ett "Åh vad du ser elegant ut" av Per innan dörren smällde igen. Jag, Michaela, Veronica och Alexandra tog tåget till Waterloo och gick till Roadhouse. Den sötaste bartendern kindpussade oss när vi kom in. För att spara pengar och lever-kapacitet beställde de tre andra varsin Cola och när det var min tur blev jag bjuden på min 7up och denna mycket trevliga bartender! Dock frågade de gång på gång "are you okey?" just för att vi inte beställde några alkoholhaltiga drycker. Detta landet alltså. Mottot lyder: "Dricker man inte öl är man konstig". Vi tittade på karaoken och alla var superdåliga fram till att en större kvinna i blont hår intog scenen. Jag rös över hela kroppen då hon tog första tonen. Så fantastiskt duktig och tonsäker kvinna! Vi tog tåget hem igen vid halv ett men somnade ändå alladels för sent.
 
Gårdagen, det vill säga onsdag bestod av en riktigt lat Amanda! Idag tänkte jag nästan vara lika lat men någon slags motivation kom över mig och jag powerwalkade till gymmet för ett styrkepass efter Michaelas och min mysiga brunch-morgon. Jag vaknade lite innan tio och en halvtimme senare kom Micken till hus nummer 13. Det gjordes köttbullemackor, kyckling, klyftpotatis och dipp! En rätt bra start på dagen med helt underbart sällskap och självklart Vänner på TV! Den som säger att det TVprogrammet är dåligt ska få med mig att göra. Vi tog även en kvick promenad till närmsta affär för att se om extrapriset fanns kvar. 2,25pund (billigt, billigare, billigast!) för en stor Ben & Jerrys Caramel Chew Chew. Det var denna "synden" och fick mig att tvinga mig själv till gymmet. Men gott som attan var det!
 
Vid 3 tiden hämtade jag alla barn från skolan och Liv däckade som vanligt på direkten i sin vagn, som är alldeles för liten för en snart-4-åring. Den stora tjejen var lite tjurig och "on edge" (jag kan tyvärr inte komma på det svenska ordet...) hela eftermiddagen vilket resulterade i en hel del bråk med syskonen. Alla har vi väl sådana dagar ibland. Efter maten målade barnen varsitt påskägg vilket var väldigt mysigt i alla fall. Nu står de i välkokta och i väntan på att färgen ska torka, i kylen!
 
Ikväll är planen: Harry Potter and the Chamber of Secrets!
 
 


En väldigt lustig man som uppträdde under karaoken!
Han sjöng en vulgär låt som han sa att hans mamma brukade sjunga för honom....
 


Det enda som fick Liv att sluta gråta igår för att mamma inte var där när jag hade babysit var Pippi Långstrump på min dator, i min säng!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0