Lördag i Camden

En kall men fin lördagsmorgon i Mars. Det var så gårdagen började. Jag och Michaela träffades i South Wimbledon för att ta den sega Northen Line upp till Camden Town vid tio-tiden. Med trevligt sällskap går allt fort så vipps, så var vi framme. Johanna var redan där och väntade på oss och för att fortsätta i spåren på min ”kändis-vecka” gick vi mot Amy Winehouse gamla adress. Vi möttes av en vit mur med svart staket. Inte så värst mycket att se men där hade i alla fall kvinnan med det stora svarta håret och eyelinern bott. Efter denna lilla avstickare började uppdragen: Finna blåa Dr Martens kängor och Vinylskivor! Tro det eller ej, men allt hittades!! Kängorna hittade jag för 85£ (de brukar kosta 100£, så dör gjorde jag ett klipp) men osköna som satan. Jag hade förträngt smärtan av att gå in ett par nya Martens-kängor... Sedan, efter mycket om och men hittade jag in till kvinnan som säljer LP-skivor för 3£ styck!!! ABBA-Voulez Vous, ABBA-Super Trouper, ABBA-Arrival, Grease-soundtracket och medan jag står och bläddrar i skivorna hittar jag Sound of Music-soundtracket men säger till Michaela "Åhh, jag skulle hellre vilja ha Dirty Dancing-skivna". Två skivor senare hittar jag denna fantastiska skapelse som till och med har Patrick Swayze fina röst inspelad! Lycklig som en lärka och ytterligare 18£ fattigare, var vi mätta på thaimat och burrito och åkte mot Tottenham Court Road. Johanna skulle hem och plugga och vi andra två åkte till det hemskaste stället man kan åka till på en lördag i London: Primark! Lite smått och gått inhandlades, bl.a. en väska! Nästa: Wimbledon. Micken och jag segade lite på mitt rum, jag fixade mig inför Melodifestivalen och Michaela bävade inför att gå hem till sin andra babysit i rad. 

I Svenska kyrkan mötte jag upp Johanna igen och vi var expertkommentatorer och lyckades hela tiden pricka in  precis vilka som skulle gå vidare. Duktigare än duktigast! Bella och Jossan dök upp, en timma senare och i släptåg hade de Petter och Dea från Nässjö!!! Det var riktigt kul att se dessa pojkar i vår nya stad! Vi ölade lite i kyrkan. (den meningen borde inte ens kunna finnas) och sen åkte vi till Shoreditch och hittade en konstig pub med möhippa och Arsenal-tröjor på väggarna till Dea och Petters förtret. De är sanna Tottenhamare! Vi drack ytterligare öl och killarna tyckte vi tjejer var så coola med våra cocktailglas med Sex on the Beach att de till slut satt och smuttade på några gularöda drinkar de också! Sista stället vi gick till hette East Village. Knappt några sittplatser och riktigt tråkig musik. Men det är sådant man råkar ut för ibland. Sällskapet var det i alla fall inget fel på! Men som tidigare i veckan säger min kropp ifrån när jag är ute, så även denna kväll fick jag åka hem. Jag hann med sista tuben hem och åt sedan massa smörgåsar med philadephiaost och skinka!

Idag är konstigt nog krampen kvar emn förhoppningsvis förtränger jag den på poängjakten jag nu ska iväg på! 

Ha det bra Sverige och Londonpeople!

31 dagar kvar till min familj kommer!

90 dagar kvar tills jag flyttar hem!

 

Amy's place!


Pubgänget - innan Sex on the Beach drinkarna!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0