Onsdag 20 mars, 73dagar återstår

Mitt liv är inte så jätteintressant just nu. Jag jobbar och slappar och bara väntar på att den riktiga våren som innebär "klänning och jeansjacka" ska komma! Vi har haft alla sorters väder på mycket kort tid och det enda som behövs nu är sol och värme! Som sagt gör jag inte så mycket förutom mina rutiner med sovmorgon (thank god, att morgonpassen är över för ett litet tag), gym, jobb och sedan titta på en film på kvällen. Det där beskrev i princip min måndag. Igår blev dagen lite annorlunda för efter några timmars jobbande fick jag ett sms "KOM TILL HOLBORN." från en lycklig Maja. Så jag tog snabbaste tuben dit men när jag kommer fram är inte Maja kvar. Istället har jag sällskap av Johanna (Som åker till San Diego imorgon- jag är så hääääääääääääääääääääääääääär avundsjuk) och några av deras universitetspolare! vi drack vitt vin och hade trevligt i våra konversationer som skiftade livligt mellan svenska och engelska, fler än hälften av oss var rediga Svennar, så att säga. Det blev en tidig kväll för mig men det var mysigt att få komma ut och inte träffa aupairer för en gångs skull. Annars brukar jag hålla mig i de kretsarna. När de andra drog vidare till en klubb (en vanlig tisdag, jag vet!) åkte jag hemmåt eftersom Jeanne bett mig jobba lite på onsdagsmorgonen. 
 
Idag vaknade jag knappt av väckarklockan. När mina öronproppar väl sitter i, ja då funkar dom! Det enda jag hjälpte till med var att gå barnen till skolan, dock vaknade jag så sent att jag fick gå denna en-timmespromenad på tom mage, lite dåligt val. Sedan hade jag en morgon av otur i köket. Jag välte ut nötter över hela golvet, jag spillde chai latte i trappan och jag tappade min sked full av yoghurt och fick stora mjölk-illaluktande fläckar över hela mjukisbyxorna. Så att gymma var inte på agendan idag. Jag hade säkert stukat ett finger eller något. Om någon timme börjar jag jobba. Det ska bli tacos till middag och sen ska Freyia uppträda med sin kör, men återigen kan jag inte gå eftersom detta resulterar i babysit. Lite surt, men de kommer hem ganska tidigt och planen är att jag ska sammansluta med ett stort gäng tjejer på Roadhouse's karaokekväll- börjar bli en onsdagsklassiker!
 
Nästa vecka kommer Linn
NästNästa vecka kommer familjen
Och
NästNästNästNästNästNästNästNästNästNästa vecka åker jag hem!!
Herregud.
 
 

Jag trivs med min Butter Beer i min Harry Potter värld.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0