VÅR

VÅREN ÄR HÄR! Idag kunde man gå i kofta ute! +15 grader ute och picknick i parken med mina småflickor.
 
I söndags hade vi som sagt poängjakt med alla aupairerna. Först fick vi en rundvandring i Westminister och lite bakrundshistoria till allt. Om man nu kunde höra allt vad den 65åriga svenska kvinnan sa med sin tunna stämma! Poängjakten innehöll mycket pinsamheter bland annat "Fråga om vägen till Buckingham Palace, utanför Buckingham Palace". Jag fick fråga en kille om han ville gifta sig med mig och sen utan att varna honom gjorde jag slut med honom på ett ganska brutalt sett. Slutade med att stackarn nästan sprang iväg. Kanske inte är så kul när en okänd tjej skriker "I heard of my friend that you slept with Lynn last week. We are so over!". Haha. Such drama. 
Vi hade roligt och tjänade ihop riktigt bra poäng! Senare på kvällen åt vi burgar-tallriken på Wtherspoons, som vanligt! En slags söndagstradition.
 
Igår var jag tillbaka på vattengympan efter 3 veckors uppehåll. Ack så skönt det var! Har verkligen saknat det. På eftermiddagen hämtade jag alla barnen och vi matade Herman (surdegen som skickas runt mellan vänner) och bakade chokladmuffins. Kan väl erkänna att det inte var min bästa sats någonsin, men barnen klagade minsann inte. de snarare jublade när jag (försökte) göra hjärtan av floursocker på toppen av muffinsen. Vid åtta kom Per hem och tog över Liv som var inne i "jag är törstig"=jag kan och vill inte sova-stadiet! Själv gick jag ut och postade mitt vykort till lilla mormor som varit inlagd på sjukhus ett slag. Sedan spenderade jag hela kvällen med Filip och Fredriks: "Hissen".
 
Denna dag har varit lång. Om ca 10 sekunder slutar jag och kvällen övergår då i babysit eftersom jeanne jobbar natt och Per var bara tvungen att titta på fotboll med sina polare på puben! Helt lugnt med mig eftersom jag börjar klockan 7 imorgonbitti också. Imorse skyndade jag och barnen till Freyias kör och de är faktiskt riktigt duktiga på att sjunga! Det är mysigt att sitta där med Torbjörn och Liv som sjunger med på sitt eget lilla vis. Sen gymmade jag. Överraskande va? Eftermiddagen har sedan rullat på och som jag nämnde tidigare så hade vi picknick i parken medan Torbjörn hade fotbollsträning. Det var mysigt i solskenet och jag fick barnen att dansa till "Mister Cool" med Snook. Underbart! Dagens väder har fått en att uppskatta livet och nuet. Det känns helt fantastiskt att kunna gå i vårjacka och lyssna på sin favoritmusik! Då mår man!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0