2 dagar kvar-

Sista torsdagen har passerat, nu är det fredag och imorgon åker jag hem. Hur ofattbart är inte detta??

Igår var jag ledig så jag kunde äntligen sova lite längre, trodde jag, men min kropp var inställd på jobb så jag vaknade alldeles för tidigt. Jag kände direkt att denna extra säng inte är alls något bra för min rygg, alldeles för tunn madrass. Vi får hoppas jag överlever till lördag!
På morgonkvisten träffade jag Nina som anlänt kvällen innan. Jag kommer hur läskigt det var att vakna upp i främlingars hus helt plötsligt! Jag började babbla på som vanligt, för att jag är jag och jag vill hinna lära och ge henne så mycket tips som möjligt innan jag drar! Nu ska ju hon ta hand om mina tre små söts monster istället för mig! 

Ett sista gympass tog jag mig an och jag lyckades kämpa mig till 5km på 27min och 45sek. Då jag började på gymmet tog det 33min! Gymkillarna var söta som vanligt och helt död efter passen snyftade jag lite eftersom jag aldrig mer kommer gymma där igen- något som jag har gjort i stort sett varje dag sedan jag kom hit!

Vid halv 12 tiden träffade jag Veronica en sista och vi vi slängde en hel Blå Ikea påse av hennes kläder och saker. Hon åker hem idag. Så vi hade en sista mysig lunch på Sydafrikansk The Slug där underbara 90tals hits spelades! Vi strosade runt på Wimbledons gator en sista gång och sedan sa vi hejdå. Det var lite sentimentalt. Bruden bor ju i Umeå så det blir lite svårt att bara ses över en dag! Men en weekend i Stockholm ska vi försöka timea ihop!

Då jag kom hem vid 4 hade Torbjörn och Freyia kommit hem. Jag fick mysiga kramar och de sa hur mycket de saknat mig! Vi åt en härlig grillad lamm-stek med gottigt rödvin till en sista gång och sedan kom barnen med två paket till mig! Tunga som bara den; inuti fanns vackra fotografier på barnen och det coolaste var i tjockt glas med en bild på framsidan och en på baksidan av Torbjörn och Freyia flygande på kvastar i Harry Potter världen!! Jag har packat ner dessa nu, men jag lovar att en bild läggs upp när jag kommer hem! Jag gav även mina presenter och Liv blev fullkomligt salig över Peppa Pig väskan! 

Efter middagen hade Freyia och jag mys på rummet. Vi tog massa fula egobilder, byte emailadresser och gjorde en "word-profil" på varandra. När hon säger "I'm going to miss you Amanda. I will always remember you. Will you remember me?" (Jag kommer att sakna dig Amanda. Jag kommer alltid att komma ihåg dig. Kommer du minnas mig?" Jag började nästan gråta när hon sa så. Jag måste lämna ifrån mig mina barn och det känns hemskt!!! Jag kommer att sakna som alldeles för mycket!

En kvällspromenad för att visa Nina Wimbledon stod näst på listan och sedan fick jag sova. Resfebrig som jag är kunde jag naturligtvis inte få någon ro men några timmar har jag i alla fall sovit!

Strax ska jag gå upp inför en 12timmars jobbdag!

 

 

Söta Veronica!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0