3 veckor kvar i England

Idag är det 21 dagar kvar tills jag åtrervänder till Sverige! Galet nära!
 
Denna vecka har både gått fort och långsamt, och inte innehållt så mycket jobb! I torsdags var jag helt ledig och besökte och for över halva London!. Stratford för att köpa lite goda dofter på Victoria Secret, Primark på 3 olika stället och en sväng till Raynes Park för att htta en skomakre men det slutade med en inne på Wimbledons tågstation. Äntligen ska jag få hälsarna på mina Doctor Martens kängor fixade. Då jag var vid Tottenham Court Road kom det riktigt hemska vindbyar och jag bevittnade någon märkligt. En man  50årsåldern och kostym hade glasögon utan bågar, dvs väldigt lätta brillor. Vinden tog tag i detta och de blåste av hans huvud mitt ut i gatan. han kastade sig över staketet och sträckte sig efter dem just när en buss körde över dem! Han tog upp dem och jkag trot till och med han började gråta. Stackars man. 
På kvällen hade jag en mysig och onyttg fika med Michaela på Starbucks där en man frågade om vi var från Sverige eller Litauen. Och sedan tyckte han att jag skulle bli politiker för att jag argumenterade så bra! Han var lite creepy men trots allt trevlig. 
 
Fredagen var jobb på morgonen som gick enkelt som vanligt trots att det var ganska tråkigt och grått väder där regnet hängde i luften. Gym och en lunch med Michaela hemma hos och sedan jobb igen. Jag borde bli utnämnd till Supernanny för jag gick och badade med inte en, inte två, inte tre utan FYRA barn! Jag vet inte hur jag lyckades men alla kom hem levande till nummer 13 vid halv 7 tiden!
Kvällen slutade med massa god Guacamole, alldeles för mycket chips och mina sista vänner avsnitt. Nu får jag börja om på säsong 1 igen...
 
Idag ska vi ha avskedsmiddag hos Michaela. Och trots vår numera kalla temperatur så tänker jag vara så sommarklädd man bara kan bli med klänning och klackar!
 
See you later Alligator!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0