En Valborg och en långpromenad senare

 
En Valborg ovanligare än andra. Ingen brasa och ingen fest. Istället var vi riktiga britter och satt på en jättemysig pub i i hjärtat av Wimbledon! Uteserveringen utnyttjades hela kvällen även om den slutade ganska tidigt. Det var i alla fall väldigt mysigt även om en liten brasa inte hade suttit fel!
 
Mina jobbdagar rullar på fortare än kvickt. Snart är denna veckan slut och nästa och nästa och nästa... snart är det inget kvar! Freyia och jag har haft den andra gitarrlektionen, hon gör framsteg men med hennes lilla hand förstår jag att det är lite problematiskt. 
 
Igårkväll jobbade jag till halv 8 sedan drog jag på mig joggingbyxorna och mina vita mysiga fleecetröja och marscherade iväg på en långpromenad med Michaela, Veronica och Alexandra i kvälssolen. Vi vandra längre än längst. Wimbledon Common (den gigantiska parken) besöktes och det blev även vattenstopp på en alldeles för fin pub. Vi kom in i träningskläder medan resten av gästerna satt i kostym! 2 timmare senare, då mörkret fallit, kom vi hem igen. Det var en skön kväll! Men mina ben värkte efter denna dag. Först hårdträning. Sedan gå upp för backen till barnehagen och sedan långpromenad. 
 
Inte nog med detta, idag ska jag och Micken vandra på Oxford Street i jakt på presenter och bikinis!!
För på söndag ska vi äntligen till stranden!
 
 
Valborgsmässoafton på puben The Alexandra

 
 
Hurtiga flickor i kvällssolen!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0