Gå på på en biofilm få en biofilm på köpet...

Fredagen den 25 maj har varit lugna gatan hela dagen. Jag skulle ha börjat packa men det var skönare att slappa bort dagen. Kan hända att det fanns lite huvudvärk efter gårdagen.
 
Vid halv ett tiden åt jag frukost, eller lunch eller vad man nu ska kalla det och där på bänken ligger min lön:
150£!!!!
Och jag brukar få 90£.
På en lapp står det att jag fått 50£ för 5 gitarrlektion, det vill säga 10 pund per lektion.
Och sen fick jag lite extra betalt för övertid och annat. Så nu är jag rik! Jag firade detta genom att köpa nya hörlurar (ja mina hörlurar jag köpte i februari är redan sönder- sprängd vänsterlur) och choklad!
 
Vid 5tiden kom Veronica som behövde akutladda sin telefon. Vi gjorde bakpotatis med vitlökssmör och bacon. Gott som vanligt. Efter klockan sex kom barnen hem och direkt hör jag Torbjörn överlycklig från sitt rum. "Tack Amanda!!" Jeanne ropar från nedervåningen "vad har du fått?" och Torbjörn svarar glatt "En kartong. Jag hade nämligen ställt en lite större kartong, som jag fått Amazonprodukter levererade i, i hans rum eftersom jag vet hur mycket han älskar att leka med just kartonger. Han är jättekonstig men man kan inget annat än älska honom!
 
Resten av kvällen har vi spenderat på Odeon Theatre med en biovisning av the Great Gatsby. Helt fantastikt gjord med coola effekter. Levde upp till förväntningarna från boken! Dock är det som många vet, en väldigt tragisk historia. Leonardo DiCaprio var bästa mannen för huvudrollen det är ett som är säkert. Efteråt var klockan bara 22 och vi fick en brilljant idé. Varför inte se en film till? Och varför inte smita in på en annan film? Sagt och gjort. Vi smet in till sal 7 där Hangover part 3 skulle visas om 5 minuter. Så vi förlängde kvällen med lite skratt i en sal som knappt var halvfylld och det satt bara killar och vi två där inne. Veronica skrattade dock så högt att man kunnat tro vi var ett gäng på minst 5 brudar. Haha. Hon är galen den tjejen.
 
Nöjda med oss själva gick vi sedan hem och nu ska jag sova. Imorgon ska det packas och gå's till Kingston för att äntligen köpa nya Converse. Jag har ju råd nu. :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0