2 jobbdagar kvar

Bara torsdag och måndag kvar att jobba innan jullov. Åh som jag längtar. Hem till Buckhult och julpynta, baka struvor, gosa med Selma, krama mamma, dricka glögg och buckhultsvatten, min säng, andas lantluft, alla fina vänner som jag varit utan alldeles för länge. Helgen kommer gå så fort med utgångar och lucia. Jag kan knappt bärga mig!
 
Igår hade jag först en god wrap-lunch med Linnéa och Elin på the Slug. Vi skulle egentligen till vårt stammisställe wetherspoons men all ström var nere på den gatan så man kunde inte ens beställa pommes. Vi myste med karamellkungengodis, supergoda kyckling-guacamolewraps och underbart sällskap. Lilla oskyldiga Elin har verkligen o-föreställbara historier att dela med sig av. Haha. Jag shoppade även lite julklappar till några småkusiner som jag hoppas blir glada när det blir Londonpresenter! På kvällen jobbade jag knappt men just när jag fått sluta 30 minuter tidigare och är påväg ut ropar Jeanne om jag snälla kan lägga barnen för att hon håller på att somna. Så på 20 minuter lyckatsd jag få alla tre i säng och kan sen springa iväg på min ölkväll. Det kändes en aning orättvist av J att göra så men jag fick förklaringen idag och vi är inte helt friska i kroppen i denna familjen just nu. Jag tror alla lider av något ovälkommet, för tillfället. Men sånt är livet och barnen lyssnar på mig riktigt bra även om Torbjörn ibland kan vara lite lomhörd.
 
Jag åkte till Victoria för att ha en sista juldrink med mina fina flickor Maja och Johanna och de hade med sig presenter. Vilket jag direkt avskydde eftersom jag inte själv hade tänkt på detta. (Jag fick förmaningen om att inte öppna förrän på julafton, - inte kan man hålla sig.) Men det åtgärdade jag fort med några baileysshots som var superuppskattade och vi skålade flera julskålar! Vi hade så mysigt och det var 'ven en av de sista gångerna jag träffar min kära Ida. Det känns riktigt förjävligt att hon inte kommer tillbaka efter jul. Men mellan Lekeryd (Kullarp om jag minns rätt?) och Buckhult är det inte långt!
 
Självklart drämmer Maja och Johanna till med en vinkylarhink också. Fint skare va!

Vuxen-chokladmjök, som mamma alltid kallade det när jag avr liten

Denna vackra skapelse fann jag i mitt paket. Kommer ha ett underbart 2013 tror jag. (En kalender)


Onsdagen har bestått av den näst sista vattengympalektionen och jag kommer faktiskt sakna denna homosexuella man som med sina feminina rörelser ledor oss genom ett 45-minuter långt vattengympapass varje vecka. Återigen fick vi Strecha till All I Want For Christmas Is You. När jag önskade honom God Jul blev han chockad och undrade om jag inte kommer nästa vecka. När jag förklarade om Sverige tittade han på mig och sa "Men jag ska ju ha med julklappar nästa vecka!". Attans!
Jag gick hem och tittade på serier. Igårkväll såg jag nästsista GossipGirl avsnittet, det börjar draihop sig och är sjukt spännande nu...
Eftermiddagens bestod av långpromenad i våra minusgrader för att hämta Liv på norska skolan där de förbereder rejält för morgondagens Luciatåg, det ska bli så kul att se! F och TB följde gladeligen med hem och vi tittade på TV, åt hemgjorda köttbullar (Freyia åt 8!!) och sen tittade vi på TV igen medans jobbet övergick till babysit. Vi myste som bara den i soffan och barnen fick turas om, om att sitta i mitt knä. När det var långt efter sovtid kommer Freyia ner och säger att hon inte kan sova. Lösning: Högläsning av harry Potter och den flammande bägaren. Riktigt mysigt! Och då jag tittade nyss sov hon som en stock. Huset luktar kladdkaka, vilket är mitt fel. jag gav vika för mina cravings för choklad.
 
Musikhjälpen, Mad Men och Wordfeud har varit resten av min kväll.. Nu säger jag Godnatt!
 
 
"Nu är det jul igen i både slott och koja, över hela landet drar en kollektiv noja..."

Jag älskar att vi har färska blommor hemma!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

buckhult.blogg.se

Med min röda gitarr på ryggen, den överfyllda röda resväskan i handen och den lilla laptopen under armen beger mig mot London (Harry Potter och musikalernas förlovade stad) och Wimbledon. Au-pair-livet väntar i form av tre spralliga barn som jag nu ska lära allt jag kan! Buckhult is on road!

RSS 2.0